شناسهٔ خبر: 31301873 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تشریح جزئیات عرضه نفت در بورس از زبان یک نماینده مجلس

R1011202/P/S1,15/CT1

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی جزئیاتی از عرضه نفت در بورس انرژی را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

اسدالله قره‌خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به مصوبه مجلس درباره تکلیف به دولت برای عرضه ماهانه 2 میلیون بشکه نفت در بورس انرژی، گفت: این تصمیم مجلس که با همراهی و همکاری دولت صورت گرفته، به طور قطع روش مناسبی برای فروش نفت در شرایط تحریم است.

وی با تأکید بر اینکه عرضه نفت در بورس انرژی می‌تواند باعث گردش سرمایه و ورود بخش خصوصی و مردم به این حوزه شود، اظهار داشت: نحوه عرضه نفت در بورس انرژی به این صورت است که به طور هفتگی میزانی از نفت، پس از تعیین قیمت در بازار بورس عرضه می‌شود و متقاضیان می‌توانند نسبت به خرید آن اقدام کنند.

 

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: از روش و مدل عرضه نفت در بورس انرژی، پس از کشف نقاط ضعف و قوت و نیز آسیب‌شناسی طرح، می‌توان برای دیگر حوزه‌ها نیز استفاده کرد.

 قره‌خانی در پایان خاطرنشان کرد: به طور قطع مجلس بر نحوه عرضه نفت در بورس انرژی نظارت خواهد داشت و از هرگونه رانت در این حوزه جلوگیری خواهیم کرد، البته پس از اجرای این مصوبه مجلس از سوی دولت و تدوین آیین‌نامه‌های آن، گزارشی به مجلس ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما