شناسهٔ خبر: 31301720 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ایران و بلاروس در جستجوی راه های گسترش همکاری قضایی

مسکو - ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی ایران و دادستان کل بلاروس ضمن دیدار و گفت وگو با یکدیگر در مینسک، بر جستجوی راه های گسترش همکاری های حقوقی و قضایی دو کشور تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه بخش رسانه ای سفارت ایران در مینسک، 'الکساندر کانیوک' در دیدار با مصطفی اویسی با اشاره به روابط دوستانه دو کشور و عالی خواندن آن، خواستار افزایش تعاملات و تبادلات تخصصی مسائل قضایی و حقوقی میان دو کشور شد.
اویسی نیز با اشاره به سوابق همکاری های قضایی دو کشور و مواضع مشترک مقامات عالی تهران و مینسک در خصوص مسائل بین المللی، آن را مبنای مستحکمی برای گسترش همکاری های دوجانبه در این حوزه ارزیابی کرد و بر تدوام تعاملات سازنده با بلاروس تاکید کرد.
گفتنی است، الکساندر کانیوک مرداد 1394 در راس یک هیات قضایی به تهران سفر کرد و در خصوص توسعه همکاری های قضایی و حقوقی با مقامات عالی قضایی ایران به رایزنی پرداخت.
دادستان کل ایران نیز پاییز سال 95 در راس هیاتی عالیرتبه قضایی به مینسک سفر داشت و با مقامات عالی قضایی بلاروس بحث و تبادل نظر کرد.
بلاروس پس از فروپاشی شوروی کمونیستی در سال 1991 ( 1370) استقلال یافت.
این کشور با روسیه از شمال تا شرق، اوکراین در جنوب، لهستان در غرب و لیتوانی و لتونی در شمال و شمال غرب هم مرز است.
این کشور بیش از 10 میلیون نفر جمعیت دارد و پایتخت آن مینسک است و برست، گرودنو، گومل، موگلیف و ویتبسک مهمترین شهرهای آن محسوب می شوند.
اروپام ** 1346 **

نظر شما