شناسهٔ خبر: 31301631 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آران | لینک خبر

نعیم قاسم: اتحاد ارتش، ملت و مقاومت عامل پیروزی لبنان است

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی با اشاره به اوضاع برخی از کشورهای منطقه گفت که همبستگی و وحدت سه‌گانه ارتش، ملت و مقاومت عامل و دلیل اصلی پیروزی و ثبات لبنان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش آران نیوز:    به نقل از سایت شبکه خبری المنار، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی عنوان داشت: همبستگی ارتش، ملت و مقاومت عامل پیروزی و موفقیت لبنان است. لبنان به فضل این اتحاد سه جانبه توانست در شرایطی که منطقه به ویژه عراق و سوریه در جوش و خروش بود، ثبات خود را حفظ کند.
وی افزود: برخی‌ها بر روی این مسأله حساب باز کرده بودند که بحران سوریه گریبانگیر لبنان نیز خواهد شد، اما مشخص شد که لبنان نه تنها در این بحران سقوط نکرد بلکه استوار باقی ماند و موفقیت‌هایی نیز در جهت باقی ماندن مقاومت سوریه در برابر دیگران کسب کرد. لبنان با اتحاد سه‌جانبه ارتش، ملت و مقاومت توانست قانون نسبی را در انتخابات پیاده کند، همچنین کشور موفق به تشکیل دولت وحدت ملی شد که تمامی جناح‌ها متناسب با انتخابات پارلمان در آن حضور دارند.
نعیم قاسم با اشاره به موضع حزب‌الله نسبت به دولت جدید لبنان گفت: ما در حزب‌الله این دیدگاه را نسبت به دولت جدید داریم که این دولت محلی برای خدمت به مردم و اداره سیاسی صحیح کشور است نه محلی برای تحقق دستاوردها و منافع شخصی، قومی و حزبی. دولت محل بخشش و فداکاری است و این همان چیزی است که ما و وزرای حزب‌الله به آن چشم دوخته‌ایم.
معاون دبیرکل حزب‌الله تصریح کرد: گفتیم که مقابله جدی و واقعی با فساد همزمان با تشکیل دولت آغاز می‌شود و باید در وهله اول از خود دولت، وزیران، مقامات و افراد مربوطه آغاز شود. ما چگونه با فساد مقابله خواهیم کرد؟ ما به واسطه قانونگذاری و اصلاح قوانین، تشویق دستگاه‌های نظارتی و دادگاه‌ها برای عمل به مسؤولیت‌شان و افشای موارد پوشیده فساد در برابر افکار عمومی با فساد مقابله خواهیم کرد.
وی ادامه داد: ما تجربه‌ای را آغاز کرده‌ایم که یک هفته نیز از آن سپری نشده است و وزیر بهداشت لبنان در این دوره کوتاه درحال دستیابی به چندین دستاورد است. ۱۰۵ پزشک با وزارت بهداشت قرارداد دارند که مأموریت آنها بازرسی از بیمارستان‌ها است، این افراد در خانه‌هایشان می‌نشینند و حقوق دریافت می‌کنند، چرا که این افراد با شرکتی قرارداد دارند که ماموریت مذکور را بر عهده دارد و میلیون‌ها دلار هزینه به همراه داشته است. اولین کاری که وزیر بهداشت لبنان کرد این بود که قرارداد با این شرکت را تمدید نکرد به این ۱۰۵ پزشک اعلام کرد که امروز شما مأموریت بازرسی از بیمارستان‌ها را بر عهده دارید و چنانچه متوجه شویم که یکی از شما رشوه دریافت و یا تقلب کرده است مستقیما او را به دادگاه تحویل می‌دهیم و افرادی نیز که موفق عمل کنند پاداش مناسبی خواهند داشت.


نظر شما