شناسهٔ خبر: 31301427 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

شب بدون گل یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

همه چیز مساوی!

روزنامه جوان

سومین شب مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا گلزن نداشت. رقابت‌های مرحله یک‌هشتم لیگ قهرمانان اروپا در حالی سه‌شنبه شب با مصاف لیورپول- بایرن و لیون- بارسا پیگیری شد که هر دو دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید. در حالی‌که انتظار می‌رفت بازی‌های پرگلی از دیدار‌های شب سوم مرحله رفت یک‌هشتم لیگ قهرمانان شاهد باشیم، اما بعد از تساوی نماینده اسپانیا در دیدار با لیون در فرانسه، نتیجه مشابه در آنفیلد هم سرنوشت بایرن و لیورپول را به بازی برگشت موکول کرد.

صاحب‌خبر -
جوان آنلاین:
لیون صفر- بارسلونا صفر
چند روز بعد از تمدید قرارداد والورده که گفته می‌شد حمایت بازیکنان بارسا تأثیر زیادی در آن داشت، آبی‌واناری‌ها در زمین لیون به تساوی بدون گل دست یافتند تا همه چیز برای صعود به یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان به نتیجه بازی در نیوکمپ بستگی داشته باشد. نتیجه‌ای که البته نباید تساوی باشد، چراکه لیون با هر نتیجه تساوی که با گل همراه باشد، راهی دور بعد خواهد شد، در حالی که بارسا تنها در صورت غلبه بر حریف فرانسوی است که می‌تواند به جمع هشت تیم برتر این رقابت‌ها راه یابد. اگرچه کار یاران والورده برای کسب سه امتیاز بازی برگشت ساده نیست، اما آبی‌واناری‌ها انگیزه زیادی برای کسب پیروزی در بازی بعدی با لیون دارند و پس از سه فصل ناکامی متوالی در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان، بارسا بدهی بزرگی به هواداران خود دارد، خصوصاً که در این سه فصل رئال‌مادرید به سه قهرمانی متوالی دست یافته و بارسا نمی‌خواهد در ادامه روند ناکامی چند فصل قبل، امسال هم شانس قهرمانی را از دست بدهد. البته به شرط آنکه بتواند در مصاف بعدی با لیون تساوی خارج از خانه برابر این تیم فرانسوی را که والورده نیز آن را خطرناک می‌خواند، جبران کند: «کسب پیروزی در بازی خارج از خانه در رقابت‌های لیگ قهرمانان کار آسانی نیست. ما واقعاً بر بازی تسلط داشتیم، اما لیون هم در این فصل از رقابت‌ها شکست نخورده است. ما موقعیت‌های زیادی خلق کردیم، اما در فوتبال موفقیت و رسیدن به پیروزی مطرح است، کاری که ما در رسیدن به آن عاجز بودیم. به همین دلیل سرنوشت این تقابل هنوز روی هواست، چراکه صفر- صفر نتیجه خطرناکی است و نمی‌توانیم خودمان را گول بزنیم و باید به دنبال جبران باشیم.» البته جبران نتیجه کار چندان آسانی نیست، حتی اگر در نیوکمپ باشد، چراکه لیون هم بدون شک همانطور که برونو ژنسیو، سرمربی آن می‌گوید بعد از کسب تک‌امتیاز خانگی به دنبال نتیجه‌ای است که جواز حضورش در بین هشت تیم برتر را صادر کند: «برابر بارسا خوب کار کردیم، اما نیمه دوم به دردسر افتادیم و از سوی آن‌ها به شدت تحت فشار قرار گرفتیم. با وجود این به دنبال صعود از نیوکمپ هستیم.»
لیورپول صفر- بایرن‌مونیخ صفر
بایرن‌مونیخ با یک نمایش دفاعی منظم و سازمان‌یافته توانست حملات میزبان انگلیسی خود را خنثی کند، اما در خط حمله حرف زیادی برای گفتن نداشت و نتوانست با حملات پراکنده حتی یک شوت هم به سمت دروازه لیورپول بزند. با این حال باواریایی‌ها توانستند پنجمین بازی بدون شکست خود در ششمین بازی اخیرشان را به ثبت برسانند، اما تساوی بدون گل باعث شد نیکو کواچ اعتراف کند که با وجود کسب نتیجه قابل قبول، نگران بازی برگشت است: «این بازی هم یک نیمه پر دارد هم یک نیمه خالی. من به یاد ندارم که باشگاه‌های زیادی توانسته باشند اینجا در آنفیلد نه تنها شکست نخورند. بلکه گل هم نخورند، آن هم مقابل این لیورپول که شیوه بازی‌اش بی‌نهایت خوب است. پس ما نتیجه خوبی گرفتیم، اما نمی‌توانم اعتراف نکنم که نگران نتیجه بازی برگشت در خانه نیستم.» کلوپ، سرمربی آلمانی لیورپول هم البته همانند همتای خود از نتیجه به دست آمده و تساوی بدون گل رضایت کامل دارد: «دلیل ناکامی برابر بایرن، اشتباه بازیکنان خودمان در استفاده از موقعیت‌ها بود. با وجود این، تساوی بدون گل نتیجه بدی هم نیست و ما هنوز بازی برگشت را هم داریم که باید نقطه ضعف‌هایمان را تا آن زمان برطرف کنیم. مشکل ما در این بازی دو چیز بود؛ اول بازی خوب حریف که برای آن کاری نمی‌توانیم بکنیم جز تلاش و دوم پاس‌های آخر خودمان که نتوانست در این بازی به ما کمک کند و برای بازی برگشت باید فکری اساسی برای آن کنیم.»

نظر شما