شناسهٔ خبر: 31300626 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

فتاح خبر داد

حذف کارمزد وام قرض‌الحسنه ضروری مددجویان از سال ۹۸

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از حذف ۳ درصد کارمزد وام قرض‌الحسنه ضروری مددجویان از سال ۹۸ خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدپرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از حذف کارمزد وام قرض الحسنه ضروری مددجویان خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر صندوق قرض الحسنه امداد ولایت تسهیلات ضروری با کارمزد ۳ درصد به نیازمندان پرداخت می کند که از ابتدای سال ۹۸ کارمزد این تسهیلات ضروری حذف خواهد شد.

وی به افزایش سقف تسهیلات اشتغال مددجویان اشاره کرد و افزود: در بحث اشتغال، سقف تسهیلات ۲۰ میلیون تومان بود، اما با همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی، این میزان به ۵۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه افزایش یافت که این تسهیلات از طریق مستمری مددجو ضمانت خواهد شد.

رئیس کمیته امداد با تاکید بر ضرورت حمایت این نهاد از دانشجویان و دانش آموزان محروم، بیان کرد: نباید اجازه دهیم محرومیت سبب دوری از علم و تحصیل شود و در تمام حوزه ها از جمله خوابگاه و هزینه تحصیل به دانش آموزان سیستان و بلوچستان کمک خواهد شد.

فتاح افزود: مسکن یک معضل برای مددجویان است، اما به لطف خداوند، با امضای تفاهم نامه با سازمان برنامه و بودجه، سال آینده مشکل مسکن مددجویان در سیستان و بلوچستان حل خواهد شد.

فتاح با بیان اینکه هر یتیم در کشور به طور متوسط پنج حامی دارد، تاکید کرد: متاسفانه هنوز برخی ایتام در سیستان و بلوچستان حامی ندارند که در این زمینه علمای اهل سنت همانند حوزه زکات باید فرهنگ سازی بیشتری انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه در نظام اسلامی شیعه و سنی زیر پرچم انقلاب اسلامی با صلح و دوستی زندگی می کنند، گفت: مسئولان باید هر چه در توان دارند به نیازمندان به ویژه به مرزدارانی که پرچم عزت جمهوری اسلامی ایران را در دست دارند، رسیدگی کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما