شناسهٔ خبر: 31300623 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

استاندار تهران:

ميانگين بيكاری در استان تهران ١٢ درصد است

استاندار تهران گفت: در حالی میانگین بیکاری استان تهران ۱۲ درصد است که این رقم در کل کشور حدود ۱۱ درصد اعلام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس ،انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران  امروز در کارگروه اشتغال استان تهران با اشاره به عدم توازن بین نرخ بیکاری و سهم اعتبارات و تسهیلات تخصیصی اشتغال‌زایی استان تهران، اظهار داشت: در حالی میانگین بیکاری استان تهران ۱۲ درصد است که این رقم در کل کشور حدود ۱۱ درصد اعلام می‌شود.

وی بیان کرد: میزان سهم اشتغال استان تهران در زمینه طرح‌های نیمه تمام ۶.۷ درصد، سرمایه در گردش ۱۰.۶ درصد و در مجموع ۸ درصد است اما متأسفانه سهم‌بری از اعتبارات وزارتخانه ۴.۶ درصد است که این کاهش سهم‌بری هیچ توجیهی ندارد.

استاندار تهران افزود: از لحاظ نرخ بیکاری استان تهران دارای محرومیت بسیاری است و باید در این زمینه از دستگاه‌های مرتبط پیگیری و مطالبه‌گری داشته باشیم و باید مکاتبه‌ای با وزیر صنعت و معدن صورت پذیرد تا سهم استان تهران به درستی تخصیص پیدا کند.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: هیچ‌گونه کم‌کاری از سوی مدیران در ایجاد فرصت‌های شغلی متناسب با رشد جمعیت در استان تهران پذیرفتنی نیست و با توجه به استقرار حدود ۱۸ هزار واحد صنعتی در استان، اگر این واحدها نوسازی یا تسهیلات دریافت کنند، می‌توان ظرفیت ویژه‌ای در ایجاد فرصت‌های شغلی ایجاد کرد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما