شناسهٔ خبر: 31300610 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

شیخ الاسلام:

کنفرانس ورشو، شعبده بازی که به شکست انجامید

شیخ الاسلام با بیان اینکه کنفرانس ورشو شعبده بازی بود که به شکست انجامید، گفت: وحدت جوامع اسلامی راه حل غلبه بر دشمنان اسلام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین شیخ الاسلام مشاور سابق وزیر امور خارجه، عصر امروز در نشست تخصصی «دیپلماسی اتحاد؛ ضرورت‌ها و راهبردها» که در موسسه پژوهشی و فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: امام راحل توجه خاصی به قدس شریف داشتند و توجه به مساله فلسطین نخستین فعالیت خارجی بود که امام بعد از پیروزی انقلاب در 22 بهمن انتخاب کردند.

وی افزود: شعار دیروز، امروز، فردا فلسطین با پیروزی انقلاب شروع شد و اینطور نبود که کمیته ای بنشیند و این شعار را بنویسد بلکه این شعار خود مردم بود و آن روزی که مردم به سوی سفارت فلسطین حرکت کردند کسی نبود که آنان را هدایت کند بلکه این خود مردم بودند که رفتند و سفارت کنونی فلسطین را تسخیر کردند.

شیخ الاسلام ادامه داد: اولین روز ماه مبارک رمضان در مرداد سال 58 حضرت امام روز قدس را اعلان کردند و این همان انگیزه الهی بود تا مردم وارد صحنه شوند و شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دهند و حضرت امام همین روش را به مکه مکرمه نیز انتقال دادند و به عنوان مراسم برائت اعلان کردند.

مشاور سابق وزیر امور خارجه خروش و انتفاضه فلسیطنی ها را حاصل برائتی دانست که ایران پایه گذار آن در ایام مناسک حج بود و گفت: انتفاضه نشات گرفته از انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه امام راحل تاکید داشتند فلسطینی‌ها باید اسرائیلی ها را از بین ببرند، عنوان کرد: امام زمانی این سخن را فرمودند که همه دنیا از اسرائیل حمایت می کردند، امام فرمودند همان گونه که ما شاه را بیرون کردیم باید شما فلسطینی ها نیز اسرائیل را از کشور خود بیرون کنید، تفاوتی که شاه ایران با رژیم صهیونیستی دارد تنها به عمر تاریخی آنان مربوط می شود در غیر این صورت هیچ فرقی باهم ندارند.

شیخ الاسلام ادامه داد: تا به امروز هر چه زمان می گذرد ما پیروز می شویم و اسرائیل شکست می خورد؛ آنان قصد داشتند از نیل تا فرات را تصاحب کنند در حالی که می بینیم اسرائیل از سال 82 شروع به عقب نشینی کرده است و امروز نیز در حال دیوار کشیدن و کوچک شدن است.

مشاور سابق وزیر امور خارجه با اشاره به کنفرانس ورشو، گفت: این کنفرانس یک شعبده بازی بود که به شکست انجامید، این اشتباهاتی که امروز دشمنان انجام می دهند همه معجزه الهی است تا خودشان را تحقیر و مضحکه دیگران قرار دهند؛ رهبر معظم انقلاب فرمودند: غلبه بر دشمنان اسلام با همین کلمه فلسطین میسر است و کلید آن وحدت اسلامی است./813/پ202/ب1

نظر شما