شناسهٔ خبر: 31300537 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

رحمانی در بازدید از پروژه آلومینیوم جنوب مطرح کرد:

از فرانسه و ایتالیا جلو زدیم/ ایران چهاردهمین تولیدکننده آلومینیوم در جهان می‌شود

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان بازدید از کارخانه آلومینیوم جنوب گفت: این طرح به عنوان موتور محرک توسعه اقتصادی بسیاری از صنایع کشور است که در فاز نخست برای تولید ٣٠٠ هزار تن شمش آلومینیوم طراحی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین به نقل از شاتا، وی در این برنامه که رییس هیات عامل ایمیدرو نیز حضور داشت، با اشاره به پیشرفت بیش از ۷۵ درصدی این پروژه تصریح کرد: این کارخانه با اعتبار یک میلیارد و ٢٠٠ میلیون دلار سرمایه گذاری مستقیم در منطقه ویژه صنایع انرژی بر لامِرد، در حال ساخت است.

رحمانی

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رتبه ١٨ کشور در تولید آلومینیوم در جهان، افزود: با افتتاح این کارخانه، رتبه ایران به ١٤ ارتقا می یابد. رحمانی با بیان اینکه ظرفیت تولید آلومینیوم کشور در برنامه ششم ٨٠٠ هزار تن است، گفت: با راه اندازی فاز‌های بعدی، هدف گذاری دولت بیشتر از این رقم و معادل یک و نیم میلیون تن خواهد بود. وی با بیان اینکه ایران در تولید فولاد جلوتر از کشور‌های ایتالیا و فرانسه است، یاداور شد: در فولاد، رتبه دهم دنیا هستیم و در تولید مس نیز با اجرای پروژه‌های جدید در جمع ١٠ کشور تولید کننده مس قرار خواهیم گرفت.

بر این اساس کلنگ طرح انتقال آب خلیج فارس به منطقه اقتصادی لامرد بعداز ظهر امروز با حضور وزرای اطلاعات، نیرو و صنعت، معدن و تجارت و نیز خداداد غریب‌پور رییس هیات عامل ایمیدرو در منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر لامرد به زمین زده شد.

 عصر امروز در جریان بازدید سیدمحمودعلوی وزیر اطلاعات، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت و رضا اردکانیان وزیر نیرو، علاوه بر کلنگ زنی این طرح از واپسین مراحل پیشرفت پروژه آلومینیوم جنوب بازدید کردند. طرح انتقال آب خلیج فارس به منطقه ویزه اقتصادی لامرد قرار است طی ٢ سال آینده با اعتبار ٥٠٠ میلیارد تومان به بهره برداری برسد. این طرح که به طول ٦٧ کیلومتر است، آب دریا را از خلیج فارس طی ٤ مرحله آبگیری، پیش تصفیه، نمک زدایی و تصفیه نهایی و در اختیار صنایع این منطقه قرار می دهد.   حجم شیرین سازی و انتقال آب از دریا بیش از ١٥ میلیون متر مکعب در سال است و علاوه بر آن ١٢ مگاوات برق نیز تولید می کند.

۲۲۳۲۲۳

نظر شما