شناسهٔ خبر: 31300449 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سرمایه‌گذاری در خطوط ریلی شهرستان اسلامشهر توسعه استان تهران را سرعت می‌بخشد

R7840/P/S6,60/CT11

نماینده مردم تهران، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم توسعه حمل و نقل ریلی در اسلامشهر گفت: سرمایه‌گذاری در خطوط ریلی شهرستان اسلامشهر گامی مهم در توسعه استان تهران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسلامشهر، سید فرید موسوی عصر امروز در نشست بررسی مسائل و مشکلات خطوط راه آهن شهرستان اسلامشهر با اشاره به پیگیری جدی نمایندگان مجلس در ساماندهی و ایمنی مسیر راه آهن در این دوره از مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متأسفانه براساس سوء‌برداشت‌ها و بی‌اعتمادی‌هایی که بین مسئولان راه‌آهن و اسلامشهر پیش آمده بود این مطالبه عمومی تاکنون محقق نشد.

وی با اشاره به درگذشت دو جوان در مسیر ریلی اسلامشهر در روزهای اخیر افزود: امید است با مساعدتی که از سوی وزارت راه صورت می‌گیرد در یک بازه زمانی مشخص توسط شهرداری و شورای شهر اسلامشهر با عمل به تعهدات و نظارت مسئولان راه‌آهن جهت تسریع در امر ایمن‌سازی مسیر ریلی و مرتفع شدن مشکلات در طول مسیر ریلی در اسلامشهر مصوبات مورد توافق اجرایی شود.

 نماینده مردم تهران، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی سپس با تأکید بر لزوم توسعه حمل و نقل ریلی در اسلامشهر بیان کرد: با روندی که شاهد هستیم و جمعیتی که به این شهرستان اضافه می‌شود هر قدر برای توسعه حمل و نقل ریلی شهرستان اسلامشهر سرمایه‌گذاری شود قطعاً در مسیر توسعه تأثیرگذار است.

موسوی همچنین خاطرنشان کرد: اسلامشهر جزو مناطق راهبردی استان تهران به لحاظ صنعتی و جمعیتی است با این وجود مسئولان و برخی مدیران ادارات کل استان به این شهرستان کم توجهی می‌کنند در حالی که شهرستانی در نزدیکی تهران با جمعیت قریب به یک میلیون نفر نیازمند توجه و رسیدگی بیشتر به امور و مشکلات است.

در ادامه  سعید محمدزاده مدیرعامل راه‌آهن کشور با اشاره به اینکه روزانه مردمی که از تهران به پرند و بالعکس تردد دارند ترافیک عبوری اسلامشهر افزایش می‌دهند اظهار داشت: اگر این ترددها بر روی ریل قرار گیرد حجم فراوانی از مشکلات اسلامشهر را کاهش می‌دهد و منفعت اجرای طرح پروژه حومه تهران تنها مختص اسلامشهر نیست و بلکه شهرستان‌های نسیم‌شهر، بهارستان، رباط کریم و پرند نیز از آن بهره‌مند می‌شوند .

وی با بیان اینکه 28 قطار رفت و برگشت در مسیر قطار حومه از تهران به اسلامشهر وجود دارد افزود: تردد این تعداد قطار بسیاری از مشکلات را برطرف می‎‌کند، از این‌رو در مجموعه راه‌آهن کشور نهایت سعی خود را داریم تا با حفظ ایمنی مسیر برای تردد مسافران تسهیل کنیم.

مدیرعامل راه‌آهن کشور همچنین خاطرنشان کرد: ما پذیرفتیم تا از زمین‌های ایستگاه اسلامشهر و آپرین برای عبور کمربندی شمالی اسلامشهر کمک کنیم تا مشکل شهری کاهش پیدا کند و بنای آزار مردم را نداریم و اگر امکانات اجازه دهد بیش از این هم برای توسعه مسیر شهری و جاده‌ای کمک خواهیم کرد.

انتهای پیام/ ت

نظر شما