شناسهٔ خبر: 31300374 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بجنورد| سفیر ایران در ترکمنستان: مشکلات صادراتی ربطی به تحریم‌ها ندارد

R7719/P/S6,55/CT11

سفیر ایران در ترکمنستان گفت: مشکلات صادرات کالا به کشور ترکمنستان ربطی به تحریم‌ها ندارد چرا که این کشور از سیاست‌های تحریمی آمریکا استقبال نکرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، سید محمد احمدی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست کارگروه‌های آموزشی و فرهنگی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم اظهار داشت: ترکمنستان در برخورد با تحریم‌هایی که آمریکا علیه ایران اتخاذ کرده جانب ایران را گرفته و این سیاست را ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به سابقه دیپلماتیک و دوستانه ترکمنستان با ایران افزود: ترکمنستانی‌ها در تمام شرایط کنار مردم ایران خواهند بود و این روند به طور ثابت خواهد بود. ترکمنستانی‌ها با صادرات برق و گاز در شرایط سخت تحریمی نشان دادند که در تحریم‌ها آمریکا را همراهی نمی‌کنند.

احمدی با تاکید بر اشتراکات قومیتی و عمرانی ایران با ترکمنستان تصریح کرد: ایران نخستین کشوری بود که ترکمنستان را به رسمیت شناخت و این اشتراکات نوید اتفاقات خوبی را در آینده خواهد داد.

سفیر ایران در ترکمنستان همکاری در دروازه‌های مشترک گمرکی را مورد اشاره قرار داد و گفت: تسهیل تبادل کالا میان ایران و ترکمنستان به‌ صورت انتقال الکترونیکی در گمرک طی زمان‌های آینده امکان تحقق دارد.

به گزارش تسنیم٬ استان خراسان شمالی بیش از 280 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد که نبود بازارچه و گمرک مرزی باعث عدم صدور کالاهای استان به این کشور شده است. سفر یک روزه سفیر ایران در ترکمنستان به منظور برنامه‌ریزی بهتر برای حل مشکلات تجاری ایران و ترکمنستان از طریق خراسان شمالی انجام شده است.

انتهای پیام/ ت

نظر شما