شناسهٔ خبر: 31300263 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

دانشگاه در دهه پنجم نیازمند کیفیت گرایی است

بیرجند - ایرنا - معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در بخش توسعه ای آنچه لازم بوده است را در 40 سال گذشته انجام داده ایم و امروز دانشگاه با قرارگیری در دهه پنجم انقلاب نیازمند کیفیت گرایی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا مجتبی صدیقی شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاح پروژه های دانشگاه صنعتی بیرجند افزود: اساتید و مدیران دانشگاهی باید به عمق بخشیدن فعالیت ها بپردازند تا با تحقق کیفیت آموزشی، آینده سازان موفقی پرورش یابند.
وی گفت: طرح آمایش آموزش عالی به عنوان یکی از محورهای کیفیت گرایی وظیفه حذف دانشگاه را دنبال نمی کند بلکه در این طرح روش استفاده بهینه از امکانات آموزشی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه در دهه پنجم انقلاب باید نمادسازی و جریان سازی در دستور کار قرار گیرد تصریح کرد: اساتید، نخبگان و روشنفکران باید جرقه های موفقیت 40 ساله را به هم پیوند دهند تا داشته ها به یک جریان تبدیل شود.
وی اظهار داشت: امروز یکی از مهمترین این جریان ها هویت ملی است که به عنوان یک سرمایه باید مورد توجه قرار گیرد زیرا افتخار به ایرانی بودن در نظرسنجی های مختلف تایید شده به طوری که 85 درصد دانشجویان، ایرانی بودن و مواریث تاریخی را افتخار می دانند.
صدیقی شفافیت در عملکرد را از دیگر محورهای دهه پنجم انقلاب بیان کرد و گفت: مدیران دانشگاهی باید آماده هرگونه پاسخگویی به صورت شفاف باشند.
وی با تاکید بر اینکه در دهه پنجم حاکمیت اصول اخلاقی باید مدنظر قرار گیرد افزود: متاسفانه در برخی جاها کمتر به موارد اخلاقی توجه شده است که مشکلات زیادی را هم ایجاد کرده اما توجه به این مهم با اهمیت بخشی به اعتماد عمومی یک اصل است.
وی در ادامه سخنانش مشکلات مربوط به خوابگاه های دانشجویی را از مهمترین موارد مورد بررسی بیان و تصریح کرد: امیدواریم با مصوبه های قانونی و استفاده از توان خیران تا پایان برنامه ششم توسعه بتوانیم بخش عمده ای از این مشکل را مرتفع کنیم.
رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه برخی خوابگاه های موجود دانشگاه های کشور نیازمند بازسازی و تغییر رتبه است اظهار داشت: شاهد ورود خیران به مسایل آموزش عالی در سراسر کشور هستیم که مدیران دانشگاه ها باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند.
وی گفت: تمامی خوابگاه ها باید مجهز به اتاق تندرستی باشند و دانشگاه های صنعتی جدای بر این نیازمندی باید در بحث زمین های چمن مصنوعی وارد عمل شوند.
صدیقی صنعتی کردن آشپزخانه های دانشگاه ها را از دیگر اقدامات در دست اقدام ذکر کرد و گفت: با توجه به اهمیت صرفه جویی سعی بر این است تا پایان سال آینده تمامی آشپزخانه ها صنعتی شوند.
وی رعایت مسایل ایمنی را در دانشگاه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار دانست و افزود: دانشجویان سرمایه های آینده این مرز و بوم هستند که باید سلامت روح و جسم آنها در اولویت باشد.
به گزارش ایرنا سرای دانشجویی ممتاز با 540 متر مربع مساحت و اعتبار یک میلیارد ریال و سلف سرویس آزادپز دانشجویی با 120 متر مربع فضای تغییر کاربری شده و اعتبار تخمینی 120 میلیون تومان با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه صنعتی بیرجند به بهره برداری رسید.
صدیقی همچنین امروز (چهارشنبه) در سفر به خراسان جنوبی چند طرح را در دانشگاه بیرجند افتتاح و با اعضای شورای صنفی دانشجویان دیدار کرد.
3215*3028

نظر شما