شناسهٔ خبر: 31299804 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

خشکسالی 30 هزار هکتار از زمین های کشاورزی بروجن را تهدید می کند

به گزارش ایرنا، مسعود ملکی روز چهارشنبه در کمیته نظارت پایدار بر طرح های اشتغالزایی روستایی شهرستان بروجن تاکید کرد: خشکسالی های یک دهه اخیر 8 هزار هکتار از

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، مسعود ملکی روز چهارشنبه در کمیته نظارت پایدار بر طرح های اشتغالزایی روستایی شهرستان بروجن تاکید کرد: خشکسالی های یک دهه اخیر 8 هزار هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان را به زمین های غیرقابل کشت تبدیل کرده است.
وی شهرستان بروجن را پیشانی خشکسالی استان دانست و افزود: مسئولان اجرایی باید نسبت به کاشت محصولات کم آب بر برنامه ریزی و اقدام کنند.
ملکی به ظرفیت های بالا و فعالیت شهرک و ناحیه صنعتی بروجن اشاره و تصریح کرد: توجه به صنعت و رصد نحوه مصرف تسهیلات اشتغالزایی پس از پرداخت وام به متقاضیان با هدف ساماندهی هزینه کرد اعتبارات ضرورت دارد.
وی یادآور شد: استفاده از ظرفیت های بنیاد برکت برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف شهرستان بروجن با هدف افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی در دستور کار مسئولان مرتبط قرار دارد.
ملکی اظهار داشت: مسئولان اجرایی شهرستان به ظرفیت های روستاها بخصوص در حوزه های صنعت و گردشگری توجه کنند.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: مدل های مختلف کسب و کار پیشران حرکت های اجتماعی است.
ملک محمد قربانپور تاکید کرد: در قانون اشتغال و آئین نامه های اشتغالزایی نحوه استفاده و هزینه کرد تسهیلات مرتبط با این حوزه مشخص شده است.
وی افزود: برای ایجاد شغل های جدید در جامعه باید نیازسنجی صورت گیرد و در این راستا نمی توان تنها به تامین منابع مالی و اعتباری اکتفا کرد.
قربانپور تصریح کرد: برای اجرای تمامی طرح های مرتبط با اشتغالزایی و پرداخت تسهیلات بایستی نظارت ها قبل، حین و بعد از انجام پروژه انجام شود.
وی یادآور شد: باید بگونه ای حرکت شود که به ازای ایجاد هر شغل مستقیم یک میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شود.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مسئولان اجرایی در سطح استانی و شهرستانی توجه به بخش خصوصی و برون سپاری طرح های قابل واگذاری به این بخش را در دستور کار قرار دهند.
به گزارش ایرنا، خشکسالی های یک دهه اخیر در چهارمحال و بختیاری باعث کاهش شدید منابع آب، پایین رفت سطح سفره های زیرزمینی، کم شدن دبی رودخانه ها و نابودی منابع زیرزمینی شده است.
7362/6021
انتهای پیام

نظر شما