شناسهٔ خبر: 31299559 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

150 میلیارد ریال تجهیزات برای مدارس اردبیل خریداری شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: 150 میلیارد ریال انواع تجهیزات آموزشی از سال 1392 تاکنون برای مدارس و فضاهای آموزشی این استان خریداری شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، دولت لطفی شامگاه چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: این میزان تجهیزات شامل انواع لوازم و دستگاه های آموزشی و کمک آموزشی از قبیل سامانه گرمایشی استاندارد ، رایانه ، میز ، صندلی بوده که با در نظر گرفتن نیاز مدارس در میان آنها توزیع شده است.
وی تامین سامانه گرمایشی استاندارد را از اقدام های مهم و اولویت دار اداره کل نوسازی مدارس استان اردبیل ذکر و اظهار کرد: امسال 500 دستگاه بخاری هوشمند خریداری و در میان مدارس استان توزیع شد.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل همچنین از تعیین تکلیف پروژه های بلاتکلیف آموزشی و پرورشی در این استان خبر داد و گفت: برای تعیین تکلیف این پروژه ها از ردیف های منابع ملی کمک گرفته شد.
لطفی افزود: 6 پروژه سالن ورزشی فاقد اعتبار استانی بودند که با تامین 15 میلیارد ریال اعتبار برای آنها از ردیف اعتبارات ملی عملیات اجرایی آنها از سرگرفته شده و در زمان حاضر دارای بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی می باشند.
او ادامه داد: برای 6 پروژه مدرسه سازی مسکن مهر استان اردبیل با مجموع 42 کلاس ، اعتبار مورد نیاز تامین شده و در مهر سال آینده به آموزش و پرورش این استان تحویل خواهند شد.
وی همچنین از کلنگ زنی 10 باب مدرسه با مجموع اعتبار 115 میلیارد ریال اعتبار در نقاط مختلف استان از جمله شهر اردبیل که با مشکل پایین بودن سرانه فضای آموزشی مواجه است، خبر داد و افزود: چهار باب از این مدارس به پیمانکار واگذار شده و واگذاری 6 باب دیگر به مرحله مناقصه رفته است.
در این نشست اعلام شد که سرانه فضاهای آموزشی شهرهای اردبیل و پارس آباد از میانگین کشوری به مراتب پایین تر است و به همین خاطر این 2 شهر در توسعه فضاهای آموزشی چه ازسوی دولت و چه ازسوی خیران مدرسه ساز در اولویت قرار دارند.
لطفی همچنین گفت: اعتبارات مربوط به ساخت و توسعه فضاهای آموزشی در این استان امسال نسبت به پارسال سه برابر افزایش یافته است.
وی افزود: در سال گذشته مبلغ 135 میلیارد ریال اعتبار به اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل تخصیص یافته بود اما این رقم امسال به 400 میلیارد ریال افزایش یافته است.
معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل نیز در این نشست از برنامه ریزی برای اعزام هفت هزار نفر از این استان برای سفرهای معنوی کاروان راهیان نور در ایام عید نوروز پیش رو خبر داد.
سرهنگ پاسدار شکور عبدی افزود: این افراد شامل خانواده ها ، اقشار مختلف و نیز دانشجویان و دانش آموزان هستند که طبق برنامه تنظیمی از 9 اسفند تا 12 فروردین به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس واقع در شمال غرب و غرب اعزام خواهند شد.
او با بیان اینکه ترویج فرهنگ شهادت و ایثار و زنده نگهداشتن یاد و خاطره جانفشانی ها و ایثارگری های مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس از برنامه های اولویت دار این معاونت می باشد، گفت: از ابتدای امسال تاکنون 21 هزار نفر از این استان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام شده اند که به خاطر نزدیکی مناطق عملیاتی شمال غرب ، اعزام بیشتر کاروان های راهیان نور این استان به این منطقه بوده است.
6019/6016

نظر شما