شناسهٔ خبر: 31299144 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

به علت اجراي طرح هاي ترافيکي در پايتخت؛

مراقب باشيد جريمه نشويد!

سازمان حمل و نقل و ترافيک شهر تهران در اطلاعيه اي اعلام کرد: طرح هاي «ترافيک» و «زوج و فرد» پنجشنبه هاي اسفندماه نيز اجرا مي شود؛ لذا شهروندان امروز مراقب باشند تا جريمه نشوند.به گزارش ايرنا امسال طرح هاي زوج و فرد و ترافيک روزهاي پنجشنبه و جمعه اعمال نمي شد که همزمان با ايام پاياني سال و شلوغ تر شدن خيابان ها، اين تدابير اتخاذ شده است.

اطلاعيه سازمان حمل و نقل و ترافيک تهران افزوده است: بنا به تصميم شوراي حمل و نقل و ترافيک شهر تهران و با توجه به افزايش ترافيک معابر مرکزي شهر در هفته‌هاي پاياني سال، در روزهاي پنجشنبه اسفندماه 1397 طرح ترافيک و همچنين طرح زوج و فرد از ساعت 6:30 تا ساعت 13 برقرار است.

ترامپ انتقال جنگنده‌هاي اف-35 به ترکيه را متوقف کرد

رئيس‌جمهوري آمريکا لايحه‌اي را به امضا رساند که انتقال نسل جديد جنگنده‌هاي اف-35 به ترکيه را ممنوع مي‌کند.به گزارش ايسنا، لايحه‌اي که دونالد ترامپ، رئيس‌جمهوري آمريکا به امضا رساند، انتقال جنگنده‌ها به ترکيه را تا زماني که وزارت خارجه و دفاع آمريکا گزارشي جديد از خريد سامانه اس-400 روسيه توسط ترکيه ارائه ندهند، متوقف مي‌کند.

وزارت دفاع آمريکا اواخر نوامبر در گزارش به کنگره اعلام کرد، اقدام ترکيه براي خريد سامانه‌هاي اس-400 روسيه ممکن است موجب دفع بالقوه از برنامه اف-35 شود و همچنين ممکن است روي دستيابي به ساير تجهيزات شامل بالگرد چينکوک سي.اچ-47اف بوئينگ و اف-16 و يو.اچ-60 بلک هاوک لاکهيد تاثير مي‌گذارد.

رجب طيب اردوغان،‌ رئيس‌ جمهوري ترکيه دوشنبه با تاييد اين خريد گفت هيچ نقطه بازگشتي از دريافت سامانه‌هاي دفاع هوايي اس-400 از روسيه در سال 2019 وجود ندارد. ترکيه انتظار دارد انتقال اين سامانه‌ها امسال آغاز شود.

مذاکرات تهران و مسکو براي واردات خودرواز روسيه

راشاتودي از احتمال واردات خودرو توسط ايران از شرکت آوتوواز(لادا) بزرگترين خودروسازي کشور روسيه خبر داد.به گزارش ايلنا به نقل از راشاتودي، شرکت آوتوواز (لادا)، بزرگترين شرکت خودروسازي روسيه، مذاکراتي را در خصوص انتقال خودرو به ايران انجام داده است.«ويکتور کلادوف»، مدير همکاري بين‌المللي و سياست منطقه‌اي اين کشور اعلام کرد: شرکت آوتوواز براي عرضه خورو به ايران مذاکره مي کند.

وي گفت: آوتوواز به مصر اتومبيل صادر مي‌کند، فناوري توليد و مونتاژ در اين کشور وجود دارد، مذاکرات به صورت جدي با کشورهاي ديگري، مانند ايران، در حال انجام است. همچنين در زمينه تحويل و مونتاژ خودروهاي آوتوواز مذاکراتي صورت گرفته‌است.صادرات لادا در سال 2018 به 57 درصد و به 38.05 هزار خودرو افزايش يافت. در سال 2018، خودروهاي لادا در ترکيه، تونس، شيلي و کوبا به فروش رسيدند.

برچسب‌ها:

نظر شما