شناسهٔ خبر: 31299079 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 اعضاي احتمالي هيئت مديره پرسپوليس

پاي ربيعي، به فوتبال باز مي شود؟

مسعود سلطاني‌فر، وزير ورزش و جوانان، اعلام اسامي اعضاي هيئت مديره باشگاه پرسپوليس را به آينده‌اي نزديک موکول کرده و بر همين اساس گمانه‌زني‌ها درباره نام اعضا آغاز شده است. يکي از نام‌هايي که در روزهاي اخير به باشگاه پرسپوليس بسيار نزديک شده، علي ربيعي است؛ وزير سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعي که در مردادماه پس از سومين استيضاح از کار برکنار شد، حالا پس از فعاليت در حوزه هاي مختلف سياسي و فرهنگي، در حوالي باشگاه سرخپوش پايتخت ديده مي‌شود.

ربيعي که چند روز قبل هم در مصاحبه‌اي، حضور احتمالي در هيات‌مديره باشگاه پرسپوليس را تأييد کرده بود به عنوان يکي از اعضا انتخاب شده است. بيژن ذوالفقارنسب و جعفر کاشاني که پيشکسوتان باشگاه محسوب مي‌شوند نيز اعضاي هيات‌مديره خواهند بود. ايرج عرب که مديرعامل باشگاه شده نيز عضو چهارم هيات‌مديره پرسپوليس است. نفر پنجم هم يک نام آشناست؛علي رغبتي که سال‌ها در وزارت ورزش و جوانان فعاليت کرده و حالا قرار است عضويت در هيات‌مديره باشگاه پرسپوليس را تجربه کند.

حساسيت روي بوديمير

برانکو شاکي است

ماريو بوديمير از وقتي به پرسپوليس آمده تا به حال نتوانسته انتظارات را برآورده کند. او غير از پنالتي که در پايان ديدار با پديده مشهد به گل تبديل کرد، هنوز رفتار تاکتيکي قابل قبولي در بازي‌هاي تيمش ارائه نکرده و اين در حالي است که برانکو در مورد گادوين منشا گفته بود: «منشا 1500 دقيقه است که گل نزده و ما چه نيازي به بازيکن خارجي داريم که نتواند براي مان گل بزند؟ من منشا را در اختيار باشگاه قرار داده‎ام تا تصميم ديگري در موردش بگيرند.»

سرمربي پرسپوليس همچنين در زمان عقدقرارداد با ماريو بوديمير گفته بود: «او بازيکن 18 قدم هست و به خوبي گل مي زند. قد او بالاي 190 سانتيمتر است و انتظار داريم به سرعت با شرايط تيم کنار بيايد و خيلي زود روند گلزني هايش را شروع کند.».

اما وقتي حساسيت‌ها در مورد جذب اين بازيکن بالا گرفت و به خصوص برخي از پيشکسوتان عليه اش موضوع گرفتند و به خريد برانکو ايراد وارد آوردند، گفت: «مهاجمان ما صرفا نبايد گل بزنند. آن‌ها وظايف ديگري هم دارند. بازيکنان جديد براي تطبيق با باشگاه‌هاي شان حداقل 10 ماه زمان نياز دارند!»

به نظر مي‌رسد برانکو ضمن عصبانيت از اين حرف و حديث ها، نگران بوديمير شده و از اين همه حساسيت عصباني است وگرنه اگر قرار به گل نزدن بود، منشا مي‌توانست بماند و تسويه حساب دلاري با او و جذب بوديمير با مرجع دلار، خرج بيشتري روي دست باشگاه نگذارد. منشا هم گل نمي‌زد، درست مثل بوديمير!

راز افت بشار

ترديد براي تمديد

بشار رسن، هافبک عراقي تيم فوتبال پرسپوليس اين روز‌ها يک معماي بزرگ براي هواداران اين تيم ساخته؛ بالاخره مي‌خواهد با باشگاه تمديد قرارداد کند يا نه؟ و پاسخ اين معما در دست بشار است. از يک سو، مسئولان باشگاه اعتقاد دارند قبلاً مذاکرات کاملي انجام شده و بشار قرار بود به آن‌ها جواب بدهد، اما از طرف ديگر، مي‌شنويم که بشار مي‌گويد مذاکرات شفاهي بوده و هرگز کار به مذاکرات قطعي و رسمي نکشيده. از آن طرف، پندار خمارلو مي‌گويد براي مذاکره با مدير برنامه‌هاي بشار رسن حاضريم آگهي چاپ کنيم و روي در و ديوار بزنيم تا بيايند و دور ميز بنشينند، اما از سويي، مدير برنامه‌هاي اين بازيکن عراقي مي‌گويد هرگز چنين دعوتي از او به عمل نيامده و هميشه يک پيشنهاد غيررسمي داده‌اند آن هم در مکان‌هايي غير از دفتر باشگاه!

همين سردرگمي‌ها باعث به وجود آمدن شايعات ديگر شده. البته بشار مشکلات مالي باشگاه پرسپوليس را لمس کرده و به همين علت نمي‌خواهد از پيشنهادات خوبي که از کشور‌هاي امارات، قطر و ترکيه به دست آورده، به آساني عبور کند. او ترجيح مي‌دهد فصل را با همين شرايط به پايان برساند و وقتي بازيکن آزاد شد، مذاکراتي با باشگاه داشته باشد و در صورتي که به توافق مالي بهتري نرسيد، از پرسپوليس برود. اما مديران باشگاه پرسپوليس معتقدند نبايد اجازه بدهند کار به آنجا برسد و تا قبل از اتمام فصل، کار را تمام کنند. اين فشار‌ها باعث شده بشار تمرکزش را از دست بدهد و با دوران اوج خود فاصله بگيرد.

با اين حال، موضوع ديگري هم هست که مي‌تواند کليد معماي عدم تمديد قرارداد بشار به حساب بيايد. گويا اين بازيکن به دنبال بندي در قراردادش است که با توجه به آن، هر وقت پيشنهاد خوبي به دستش رسيد، در هر مقطع از فصل بتواند با باشگاه جديد، عقد قرارداد کند و در پنجره نقل و انتقالاتي مورد توافق، از پرسپوليس جدا شود اما سرخپوشان اعتقاد دارند هرگز تحت تأثير چنين شرطي قرار نمي‌گيرند و نمي‌خواهند قرارداد بشار را با اين شرايط تمديد کنند. آن‌ها دنبال قرارداد دو ساله جديد با هافبک عراقي هستند.

يک ژاپني ديگر در ليگ برتر

افشين قطبي، سرمربي فولاد خوزستان به منظور تقويت هر چه بيشتر تيمش تصميم به خريد يک هافبک ژاپني گرفت.

در همين راستا تاکاموفي آکاهوشي هافبک 32ساله ژاپني وارد اهواز شد و قرار شده پس از طي کردن مراحل پزشکي و تاييد تست هاي پزشکي، با عقد قرار دادي به عضويت تيم فولاد خوزستان در آيد.

اين در حالي است که وي در صورت پيوستن به فولاد، بعد از سوگيتا، وينگر تواناي تراکتورسازي دومين بازيکن ژاپني ليگ برتر به حساب خواهد آمد. اين هافبک مرکزي در طول دوران بازي خود، در 231بازي موفق شده است 37 بار گلزني کند . ضمن اينکه وي پيش از پيوستن به فولاد در تيم Suphanburi تايلند مشغول به بازي بوده است. او همچنين علاوه بر حضور در جي ليگ سابقه بازي در ليگ کشور هاي لهستان، لتوني و روسيه را نيز در کارنامه اش دارد.

بيل در آستانه از دست دادن دو ال کلاسيکو

ستاره ولزي رئال مادريد در آستانه محروميت سنگين است.

روزنامه اسپورت کاتالونيا خبر داد که کميته انضباطي فدراسيون فوتبال اسپانيا راي نهايي خود را درباره گرت بيل به خاطر شادي نامتعارفش در دربي مادريد را صادر مي کند.

بيل به خاطر اين حرکت غير ورزشي در آستانه محروميت 4 تا 12 جلسه اي قرار دارد. ستاره ولزي در صورت محروميت حداکثري دو بازي ال کلاسيکو در جام حذفي و لاليگا را از دست خواهد داد.

نظر شما