شناسهٔ خبر: 31297876 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بیش از ۵۰ گروه سیاسی در آمریکا بازگشت به برجام را خواستار شدند

بیش از ۵۰ گروه «حامی دیپلماسی» در آمریکا با صدور بیانیه‌ای مشترک، از کنگره این کشور خواستند از بازگشت ایالات متحده به توافق هسته‌ای حمایت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بیش از ۵۰ گروه سیاسی حامی دیپلماسی در آمریکا روز چهارشنبه با امضای بیانیه‌ای مشترک از دولت این کشور خواستند به توافق هسته‌ای با ایران بازگردد و تحریم‌های مرتبط با این مسئله را رفع کند.

این گروه‌ها خود را «گروه‌های طرفدار دیپلماسی که میلیون‌ها رأی‌دهنده آمریکایی را نمایندگی می‌کنند» معرفی کرده و از نمایندگان کنگره آمریکا خواسته‌اند از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و بازگشت ایالات متحده به این توافق، حمایت کنند.

گروه‌های امضاکننده این بیانیه که بسیاری از آن‌ها با حزب دموکرات و مذاکره‌کنندگان آمریکایی توافق هسته‌ای روابط نزدیکی دارند، همچنین با تحریم‌هایی که «اجرای برجام را مختل کرده» و «از بازگشت ایالات متحده» به این توافق جلوگیری می‌کند، مخالفت کرده‌اند. این گروه‌ها البته نظام جمهوری اسلامی را از مردم ایران جدا تصویر کرده و گفته‌اند با تحریم‌هایی هم که به جای مقام‌ها مردم را هدف قرار دهد، مخالفند.

در این بیانیه از مذاکرات بیشتر با ایران برای آنچه «رفع نگرانی‌های دیگر در مورد فعالیت‌های ایران» خوانده شده نیز، حمایت صورت گرفته است. مخالفت با ورود به جنگ با ایران، از دیگر مفاد این بیانیه است.

«صدای خانواده‌های آمریکایی»، «موسسه عرب-آمریکایی»، «مرکز پیشرفت آمریکایی»، «فدراسیون دانشمندان آمریکایی»، «موسسه امنیت جهانی»، «جی استریت»، «شورای ملی ایرانی آمریکایی» (نایاک) و «بنیاد پلافشیر» از جمله ۵۱ گروهی هستند این بیانیه را امضا کرده‌اند.

انتهای پیام/ق

نظر شما