شناسهٔ خبر: 31297871 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

فلینی: با انتقالم به اورتون راه را برای حضور بازیکنان بلژیکی در انگلیس باز کردم؛ منتقدان من، فوتبال را نمی‌فهمند

میلاد وفادار

هافبک میانی بلند قامت بلژیکی می‌گوید که به خاطر پول به چین نرفته و هنوز می‌توانسته چند سالی در سطح اول فوتبال به کارش ادامه بدهد.

صاحب‌خبر -

طرفداری- مروان فلینی بابت جدایی از منچستریونایتد پشیمان نیست و معتقد است با به پایان رساندن ماموریت خود در اولدترافورد به دنبال چالش جدیدی در سوپر لیگ چین رفته است.

به گزارش دیلی میل، هافبک تیم ملی بلژیک چندی پیش با انتقالی ۱۰.۴ میلیون پوندی از منچستریونایتد به شاندونگ لوننگ پیوست. پس از تماشای پیروزی تیمش مقابل هانوی در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا، فلینی در خصوص رضایتش بابت انتقال به چین گفت:

اگر «۱۰» ملاک باشد، میزان رضایتم ۱۰ است. واضح نیست؟ به شاندونگ لوننگ پیوستم چون سال‌ها (به من) علاقه داشتند. حس کردم برای چالش، فرهنگ و زندگی جدیدی آماده هستم. الان ۳۱ ساله هستم و قراردادی ۳ ساله امضا کردم. پس از پایان قراردادم ۳۴ ساله می‌شوم و آنگاه برای انتقال به چین خیلی دیر بود. 

می‌توانستم به باشگاهی سطح بالا در اروپا بپیوندم و به مدت دو سال در آنجا عنصر مهمی باشم. مشکلی از این بابت وجود نداشت. اما پس از ۱۰ سال حضور در انگلیس و انجام ۳۵۰ بازی، حس کردم مهیای گام بعدی هستم. از انتخاب خودم رضایت دارم. ۱۲ سال است که فوتبال حرفه‌ای کار می‌کنم و تا کنون همه چیز خوب پیش رفته است. خودم، برای خودم تصمیم گیری کردم و هیچ حسرتی ندارم. من در استاندارد لیژ، بزرگ‌ترین باشگاه بلژیک، بازی کردم و جام کسب کردم. در انتقالی رکوردشکن به لیگ برتر رفتم و راه را برای انتقال سایر بازیکنان بلژیکی به انگلیس باز کردم. در اورتون خوب کار کردم و در یونایتد هم به چند جام از جمله لیگ اروپا دست یافتم. درست است؛ تنها چیزی که کم دارم، قهرمانی در لیگ برتر است. اما دیگر رویایی در مورد بازگشت به سطح نخست فوتبال اروپا ندارم. اما یک بازگشت به بلژیک، چرا که نه؟ 

فلینی در چین هفته‌ای ۲۳۵ هزار پوند دستمزد می‌گیرد. با این حال او پول را عاملی تعیین کننده در انتقالش به قاره کهن نمی‌داند.

برای من این طور نیست. از دید من این یک چالش در باشگاهی است که همه چیز دارد. واقعا همین طور است. باید امکانات پزشکی و فنی ما را ببینید. حضور در اینجا را دوست دارم. با توجه به لیگ قهرمانان اروپا، اینجا هم باید هفته‌ای دو بازی انجام بدهم. در اینجا نسبت به انگلیس، استراحت هفتگی بیشتری نخواهم داشت. اما خب، واقعیت این است که شدت کار در این دو لیگ متفاوت است.  

برای برخی طرفداران یونایتد، فلینی نماد نزول منچستریونایتد پس از کنار رفتن سر الکس فرگوسن از باشگاه در می ۲۰۱۳ بود. به بیان صریح، آن‌ها فلینی را در سطح تیم محبوب خود نمی‌دیدند. اما این هافبک بلژیکی زیر نظر لوئیس فن خال و به ویژه ژوزه مورینیو آنقدر نقش پر رنگی در تیمش داشت که بگوید با سری بالا منچستر را ترک کرده است.

فصل اول حضورم در منچستریونایتد دشوار بود ولی به عنوان بازیکنی مورد احترام از تیم جدا شدم. تمام توانم را برای آن باشگاه گذاشتم، در بازی‌های زیادی به میدان رفتم و اغلب گل‌های مهمی به ثمر رساندم. من در یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های جهان، با بازیکنان و سرمربیانی فوق العاده کار کردم. پس تنها می‌توان با یک لبخند به گذشته نگاه کرد. واقعا (سرمربی) محبوبی ندارم. دیوید مویس یا لوئیس فن خال فرقی ندارد؛ من از هر سرمربی چیزی یاد گرفتم.

فلینی در پاسخ به این که آیا در صورت ابقای مورینیو در یونایتد، او هم در منچستر می‌ماند، اضافه کرد:

نمی‌دانم. در فوتبال فرصت‌ها می‌آیند و می‌روند. اما هنوز با یونایتد قرارداد داشتم و بر این اساس شاید هنوز آنجا بودم. 

این بازیکن ۱۹۴ سانتی متری پس از جا افتادن در چین، در مورد آینده خود در فوتبال ملی، با روبرتو مارتینز (سرمربی تیم ملی بلژیک) مشورت خواهد کرد.

باید ببنیم چه می‌شود. دوست ندارم در این مورد حرف بزنم. هنوز به آینده خودم به عنوان یک ملی پوش بلژیکی فکر می‌کنم. باید ببینیم طی یک هفته، یک ماه یا چند ماه، تصمیم خودم را خواهم گرفت. می‌خواهم ابتدا خودم را در چین جا بیاندازم و بعد در این باره تصمیم گیری خواهم کرد. همیشه در تمامی بازی‌های بزرگ برای تیم ملی بازی کرده‌ام. اگر مقابل الجزایر (در جام جهانی ۲۰۱۴) یا ژاپن (جام جهانی ۲۰۱۸) گلزنی نمی‌کردم، ما در آن تورنمنت‌ها تا آن اندازه پیشروی نمی‌کردیم. من پس از روملو لوکاکو و ادن هازارد، بازیکنی هستم که بیشترین گل را برای این نسل از فوتبال بلژیک زده است. منتقدان من فوتبال را نمی‌فهمند. اما توانایی‌های من در تیم‌هایم همیشه مورد احترام واقع شدند. این باعث شد تا خاطرات خوبی داشته باشم.

نظر شما