شناسهٔ خبر: 31295227 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

احتمال اتمام گودبرداری پلاسکو تا پایان سال کم است

شهردار منطقه ۱۲ گفت: احتمال اتمام گودبرداری پلاسکو جدید تا پایان سال کم است .

صاحب‌خبر -

علی محمد سعادتی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اینکه آیا شهرداری مجوزی برای گودبرداری پلاسکو صادر کرده است؟ گفت: ما در پروانه ساختمانی، موضوعی به عنوان مجوز گودبرداری نداریم. عملیات ساختمانی، عملیاتی یکپارچه است منتهی باید با رعایت مسائل ایمنی و حضور مهندس ناظر و شرکت کنترل‌کننده انجام شود.

وی ادامه داد: گودبرداری پلاسکوی جدید، بعد از اینکه فنداسیون قدیمی، تخریب و از محل خارج شد، اانجام می شود، به دلیل این که ممکن است دیواره دچار ریزش شود اما برای آنکه حداکثر استفاده را از زمان ببریم و کسبه نیز متقاضی بودند که این موضوع هر چه سریعتر به سرانجام برسد. با تعهدی که مهندس ناظر و سازنده داد، اعلام کردیم استحکام‌بخشی‌ دیواره پیرامونی را که می‌تواند بخشی از سازه در فنداسیون تلقی شود، انجام شود، تا نقشه‌ها نهایی شود چون نتیجه مسابقه طراحی پلاسکو جدید نیز مشخص شده است و به زودی، نقشه‌ها آماده خواهد شد.

سعادتی در پاسخ به این پرسش که آیا تا پایان امسال  گودبرداری پلاسکو به اتمام  می رسد؟ گفت: من این هفته از این پروژه بازدیدی نداشتم اما بعید به نظر می‌رسد به این زودی‌ها به اتمام برسد.

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود شورای عالی شهرسازی با طبقات زیرین این بنا مخالفت کرده است، گفت: تأکید شورای عالی شهرسازی بر رعایت حقوق مکتسبه‌ کسبه بوده و به میزان مساحت تجاری ساختمان قبلی، اجازه ساخت بنا داده شده است.

شهردار منطقه ۱۲ تأکید کرد: در پلاسکوی جدید، تعداد آسانسورها، عرض راهرو و راه‌پله‌ها و پله‌ فرار نمی‌تواند مشابه گذشته باشد. ساختمان جدید تنها ۶ خط آسانسور می‌خواهد بنابراین بخشی از متراژ تجاری سابق، در طبقات کم می‌شود. مجوزی که داده شده نیز همان ۱۵ طبقه رو است بنابراین برای حفظ حقوق مکتسبه، بخشی از واحدهای تجاری، در طبقات زیرین احداث می‌شود و یک طبقه نیز به عنوان یادمان آتش‌نشان‌ها پیش‌بینی شده است.

سعادتی ادامه داد: با ارائه نقشه‌ها، این موضوع کنترل شده تا مشخص شود برای تأمین حقوق مکتسبه، به چند طبقه زیرین نیاز است.

نظر شما