شناسهٔ خبر: 31294565 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رحماني:

قيمت خودرو کاهش مي‌يابد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: با افزايش توليد، قيمت خودرو کاهش خواهد يافت.
به گزارش خبرگزاري آريا، رضا رحماني امروز در حاشيه جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: برنامه ريزي شده تا طي ماه‌هاي اينده به قيمت‌هاي محاسباتي برسيم و به عنوان مثال براي پرايد قيمت محاسباتي حدود 33 تا 34 ميليون تومان است.
وي گفت: قيمت‌هاي محاسباتي از طرف سازمان حمايت بر اساس قيمت تمام شده خودرو و در نظر گرفتن 5 درصد سود محاسبه شده است.
رحماني افزود: قيمت‌هايي که امروز در بازار براي خودرو وجود دارد مطلوب ما نيست.
رحماني گفت: ميزان توليد در ماه‌هاي قبل افت کرده بود، اما امروز شرايط بهتر است و هر روز ميزان توليد بيشتر مي‌شود که اين افزايش توليد بر قيمت هم تاثير خواهد گذاشت.
رحماني افزود: سازمان حمايت بر اساس مدارک و کارشناسي قيمت خودرو را مشخص مي‌کند، اما بازار قيمت متفاوتي دارد که تصميم گرفته شد خودروساز اين تفاوت قيمت کارخانه و بازار را به خزانه واريز کند و خودش ذينفع نباشد که انگيزه بالا نگهداشتن قيمت را نداشته باشد.
وي با اشاره به فروش فوري خودرو از روز گذشته گفت: ما متعهد به انجام تعهدات قبلي نيز هستيم.
رحماني با بيان اينکه هدف از فرمول ارائه خودرو‌ها با 5 درصد زير قيمت بازار اين بوده که دلال‌ها وارد بازار نشوند و رانتي وجود نداشته باشد گفت: با افزايش ميزان توليد و عرضه مداوم قطعاً قيمت‌ها شکسته خواهد شد.
وي از مردم خواست به دلال‌ها اعتماد نکنند و کساني که خودرو نياز دارند از طريق فروش‌هاي اينترنتي اقدام کنند.
رحماني درباره ساير کالا‌ها گفت: ستاد کارگروه تنظيم بازار اين موضوع را رصد مي‌کند از جمله براي ميوه شب عيد، پوشاک و شيريني و اقلام مورد نياز تمهيدات لازم انجام شده و دولت اعتبار لازم را در نظر گرفته است.
وي گفت: ذخيره سازي سيب و پرتقال انجام شده و درباره گوشت حقوق ورودي صفر و ثبت سفارش آزاد شد تا وارد کنندگان با ارز نيمايي بتوانند واردات انجام دهند که اين عرضه را بيشتر خواهد کرد و قيمت‌ها را کاهش مي‌دهد.
وي افزود: توزيع گوشت يخ زده که با ارز 4200 توماني وارد شده هدفدار و براي جامعه هدفي از جمله بازنشستگان کارمندان و کارگران کميته امداد و بهزيستي که از طريق تعاوني‌هاي خودشان توزيع مي‌شود.
وي گفت: با اقداماتي که انجام شده در يکي دو هفته آينده اثر خود را خواهد گذاشت و قيمت کاهش مي‌يابد.
وي افزود: در تامين اقلام اساسي مشکلي نداريم و ذخاير به ميزان کافي در انبار‌ها وجود دارد و همين حالا بالاي 2 ميليون تن انواع کالا در حال ورود به کشور است.
وزير صنعت درباره مشکلات شبکه توزيع گفت: از اين به بعد مبنا بر اين است که با عرضه کم مردم در صف قرار نگيرند و جايي که قرار است دولت با ارز دولتي حمايت کند کالا‌ها به دست جامعه هدف برسد.
وزير صنعت درباره تامين نهاده‌هاي دامي گفت: در خصوص اين نهاد‌ها افزايش عرضه هم داشته ايم و مشکلات گاهي به خاطر وقفه‌هاي پيش آمده از جمله در حمل و نقل بوده است.
وي افزود: مقرر شد در اين مواقع که وقفه‌اي داريم از ذخاير استفاده شود تا به بازار شوک وارد نشود.

نظر شما