شناسهٔ خبر: 31294374 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار خراسان شمالی:

ارتباط بین المللی به رشد و توسعه خراسان شمالی کمک می کند

بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: برقراری ارتباط بین‌المللی به رشد و توسعه استان کمک می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی شجاعی ظهر چهارشنبه در نشست تخصصی با فعالان اقتصادی خراسان شمالی در ترکمنستان، اظهار کرد: خراسان شمالی به عنوان استان مرزی می تواند با فراهم آوردن زمینه ارتباط بین المللی و همچنین انجام بخشی از وظایف ملی در زمینه توسعه یافتگی قدم بردارد.

شجاعی تصریح کرد: خراسان شمالی با داشتن بیش از ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان، می تواند در بخش اقتصادی به کشور کمک کند البته دولت نیز باید زیرساخت های لازم را فراهم کند.

وی در ادامه بر رعایت آداب ارتباطات بین المللی به منظور ماندگاری و جذب تجار و بازرگانان تاکید کرد و افزود: مسلما رقیبان تجاری ترکمنستان زیاد هستند و آنان ترجیح می دهند فرصت های طلایی را برای مراودات تجاری از دست ندهند.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: لازمه رسیدن به ارتباط تجاری مطلوب در سطح جهانی، ارتباطات بین المللی است و تا این مهم مورد توجه قرار نگیرد نمی توانیم در عرصه تجارت جهانی موفق باشیم.

شجاعی گفت: شناسایی رقیبان و بازار فروش یکی از مولفه های تجارت است، پس از آن باید با تعهد و عملکرد مثبت جایگاه خود را در عرصه تجارت بین المللی ثابت نگاه داریم تا بتوانیم خدمات ارزنده ای ارائه دهیم.

وی برپایی نمایشگاه های خارجی و سفر مسئولان و تجار به کشورهای مختلف را فرصتی مناسب برای ایجاد ارتباطات بین المللی جهت رشد و توسعه اقتصاد خراسان شمالی اعلام کرد.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه ترکمنستان مشتاق به برقراری ارتباط با ایران است، گفت: خراسان شمالی از این فرصت می تواند به بهترین شکل بهره ببرد اما باید نحوه ارتباطات رقبا را نیز مورد توجه قرار دارد.

نظر شما