شناسهٔ خبر: 31294352 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

زرداری: پاکستان در مورد حادثه زاهدان با ایران همکاری کند

اسلام آباد - ایرنا - «آصف علی زرداری» رئیس جمهوری پیشین پاکستان و سرپرست حزب مردم در خصوص حمله تروریستی اخیر در سیستان و بلوچستان گفت: اسلام آباد باید برای تحقیقات مشترک با تهران همکاری کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا و به نقل از منابع خبری پاکستان، زرداری امروز در نشستی مطبوعاتی در شهر اسلام آباد افزود: ایران همسایه ما است و باید در خصوص حمله اخیر در زاهدان تحقیقات انجام شود.
وی تصریح کرد: اگر ایران در این خصوص ملاحظاتی دارد باید تحقیقات مشترک انجام شود.
رئیس جمهوری پیشین پاکستان گفت دولت حزب مردم در گذشته همواره چنین مسائلی با کشورهای همسایه پاکستان را از طریق گفت و گوهای سیاسی حل کرده است.
آصف علی زرداری با ابراز نگرانی نسبت به تحولات اخیر در مرز مشترک ایران و پاکستان بر ضرورت رسیدگی به این وضعیت تاکید کرد.
زرداری همچنین در واکنش به اظهارات تهدید آمیز هند علیه پاکستان گفت: در صورت تجاوز هند، مردم پاکستان در کنار ارتش خود خواهند بود.
وی از رویکرد ضعیف دولت عمران خان برای رسیدگی به اتهامات عنوان شده علیه پاکستان در سطح بین المللی نیز انتقاد کرد.
روز گذشته روزنامه «دیلی تایمز» پاکستان نیز از دولت این کشور خواست تا فورا به مطالبه تهران از اسلام آباد برای برخورد با عناصر حمله تروریستی اخیر در سیستان و بلوچستان عمل کند.
به گزارش ایرنا، در پی حادثه تروریستی 24 بهمن ماه در جاده خاش - زاهدان که منجر به شهادت 27 نفر از مرزبانان سپاه پاسداران و زحمی شدن 12 نفر شد، خانم رفعت مسعود سفیر پاکستان توسط دستیار وزیر و مدیرکل آسیای غربی به وزارت امور خارجه احضار شد.
آساق*274**1663**

نظر شما