شناسهٔ خبر: 31294272 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

برگزاری همایش ملی ریحانه النبی در فارس

صاحب‌خبر -
به گزارش شیرازه ، این همایش که به طور همزمان در سه شهر تهران، شیراز و مهر برگزار می شود با هدف تبیین و معرفی شخصیت والای دخت گرانقدر پیامبر اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) به انتخاب و معرفی آثار برتر ادبی در این زمینه می پردازد.
همایش ملی ریحانه النبی در شیراز روز پنجشنبه دوم اسفندماه ساعت ۱۸:۳۰ در تالار فرهنگ مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس با حضور استاندار فارس، جمعی از مدیران استانی و شهری شیراز و بخشی از بزرگان ادبی کشور و استان آغاز به کار خواهد کرد.
برپایی شب شعر و اهدا جایزه ادبی ریحانه، شب داستان ریحانه و جشن و نقد دانش آموزی برنامه های این همایش در شیراز خواهد بود و بخش اختتامیه و اهدا جایزه کتاب سال ریحانه نیز روز یکشنبه در شهرستان مهر برگزار خواهد شد.
این همایش در سال سوم فعالیت خود با هدف پیوند نسل جوان و دانش آموزان با ائمه اطهار و به ویژه حضرت فاطمه زهرا(س) برای نخستین بار همایش دانش آموزی ریحانه النبی را با مدیریت، اجرا و حضور خود دانش آموزان برگزار می کند.
انتخاب کتاب سال ریحانه که به معرفی کتاب برتر پیرامون زندگی،سیره و شخصیت حضرت زهرا(س) می پردازد نیز برای اولین بار اجرایی خواهد شد و پس از آن به صورت سالانه کتاب سال ریحانه یکی از محورهای اصلی همایش ملی ریحانه النبی خواهد بود.
ترویج سیره اهل بیت(س)، معرفی دقیق‌، روشن‌ و تاثیرگذار ابعاد وجودی حضرت زهرا(س)، پرداخت هنرمندانه  به شخصیت والا و الهی حضرت زهرا(س) در زبان شعر و داستان، ارتقا و اعتلای فرهنگ غنی ادبیات فاطمی و  شناسایی و گرامی‌داشت پدیدآورندگان آثار آئینی از جمله اهداف برگزاری این همایش است. 
انتهای پیام/

نظر شما