شناسهٔ خبر: 31294165 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قم|تشیع مهم‌ترین معارف در زمینه تفسیر قرآن کریم را به برکت اهل بیت (ع) دارد

R7854/P/S6,62/CT11

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با تاکید بر اینکه درمیان مذاهب اسلامی هیچ مذهبی از شیعه نزدیک تر به قرآن نیست،گفت: براساس اعتقاداتی که داریم علم این کتاب تمام دراختیار ائمه(ع) است و شیعیان مهم‌ترین معارف در زمینه تفسیر قرآن را به برکت اهل بیت(ع) دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد جواد فاضل لنکرانی ظهر امروز در ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان و خانواده قوه قضائیه که در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی براساس قرآن است و امام راحل با استفاده از قرآن هدف خود را از انقلاب بیان کردند.

وی بیان کرد: رهبر انقلاب شخصیت قرآنی است و درهمین رابطه برای شخصیت قرآنی امام راحل هم لازم است همایشی برگزار شود، اگر ارتباط امام راحل با قرآن و ولایت نبود، انقلاب واقع نمی‌شد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با اشاره به ارزش و اهمیت قرآن کریم عنوان کرد: مسئولین نباید از قرآن غافل باشند و اگر مسئولی با قرآن فاصله داشته باشد، وجودش مخل و مضر برای نظام خواهد بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: اگر انسان در هر شبانه روز مأنوس با قرآن باشد، حق کسی را ضایع نمی‌کند و راه کسی را نمی‌بندد، وقتی می‌شنویم قوه قضائیه در امرتربیت حفظ قرآن فعال است، خوشحال می‌شویم و مهم‌تر اینکه این مسئله سبب می‌شود خود قوه قضائیه برای انسان و جامعه مورد اعتماد و نقطه امن شود.

فاضل لنکرانی با تاکید بر اینکه در میان مذاهب اسلامی هیچ مذهبی از شیعه نزدیک تر به قرآن نیست، افزود: براساس اعتقادات و ادله فراوانی که داریم علم این کتاب تمام دراختیار ائمه (ع) است و تشیع مهم‌ترین معارف در مورد تفسیر قرآن را به برکت اهل بیت (ع) دارد.

وی گفت: انسان وقتی در تفسیر قرآن وارد می‌شود اگر چراغ اهل بیت (ع) نباشد به جای نمی‌رسد و نوری برای او نخواهد داشت، انسان وقتی با چراغ اهل بیت (ع) وارد تفسیر می‌شود به موفقیت می‌رسد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با بیان اینکه از افتخارات و رسالت حوزه، حضور در برگزاری مسابقات قرآن و تربیت حافظان است، افزود: به برکت نظام جمهوری اسلامی و انقلاب، قرآن به صحنه جامعه، اجتماع، جوانان آمده است و بعد از 40 سال از عمر انقلاب یکی از اموری که به دنیا می‌توانیم نشر دهیم، تربیت حافظان قرآن و ترویج قرآن است و این مسئله قابل انکار نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: زندگی آحاد مردم باید قرآنی باشد و جای افسوس دارد که این گونه نیست و اگر این کار صورت می‌گرفت بسیاری ازمشکلات جامعه و زندگی برطرف می‌شود.

انتهای پیام/ش

نظر شما