شناسهٔ خبر: 31294127 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

نقدی در گفتگو با آنا:

هنر ابزاری کارآمد برای انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی است

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هنر یکی از ابزار‌های کار آمد برای انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی به تمام دنیا است.

صاحب‌خبر -

سردار محمد‌رضا نقدی در گفتگو با خبرنگار حوزه هنر‌های تجسمی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، درباره کاربرد هنر در انتقال مفاهیم انقلاب، گفت: هنرمندان انقلاب اسلامی توانسته‌اند با بهره‌گرفتن از ارزش‌های ناب اسلامی و انقلابی،  آثار هنری  فاخری خلق کنند و در قالب جشنواره‌های مؤثر به جامعه و جهان ارائه دهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جشنواره هنر مقاومت یکی از پدیده‌هایی بود که در چهل سالگی انقلاب شاهد آن بودیم. با نگاه به آثار تولیدشده، بسیاری از مفاهیم ناب انقلابی اعم از ایستادگی، مقاومت، هوشیاری و توانایی در تأثیر‌گذاری بر جهان را درک کردیم. هنر یکی از آن ابزار‌های بسیار کارآمدی است که زبان بین‌المللی دارد. هنرهای تجسمی مانند گرافیک، کاریکاتور، کارتون و پوستر یک زبان مشترک جهانی دارد که تمام مردم با نگاه به این‌گونه آثار از محتوای خلق شده آثار دریافتی مشترک خواهند داشت. هنرمندان انقلاب اسلامی که در عرصه هنر‌های تجسمی فعالیت می‌کنند، با خلق آثار با ارزش می‌توانند مفاهیم ناب انقلاب و اسلام را به  تمام دنیا  ارائه کنند.

نقدی بیان کرد: معنای نظامی‌گری در میان برادران سپاه و بسیج، علاوه بر برخورداری از اقتدار، صلابت و ایستادگی در برابر هرگونه تهدید علیه نظام مقدس اسلامی، معانی دیگری نیز دارد. هنر، عرفان و سلوک معنوی نیز از ملزوماتی است که برادران ما در سپاه و بسیج  از آن برخوردارند. در میان پرسنل بسیج و سپاه هنرمندان، عرفا و شعرای بسیاری داریم که علاوه بر خدمت در جبهه پاسداری از نظام اسلامی و رهبری معظم انقلاب، در عرصه هنر نیز فعالیت‌های چشم‌گیری دارند.

وی ادامه داد: خدمت در بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از عشق و هنر نشئت گرفته است؛ بسیاری از سپاهیان ما عارف‌اند و همزمان با خدمت در این نهاد مقدس، سیر و سلوک می‌کنند. هنرمندانی داریم که آثار هنری فاخری را خلق کرده‌اند، شاعران  با استعداد و خوش‌ذوقی داریم که صاحب اثر هستند. نظامی‌گری در قاموس سپاه و بسیج یعنی عشق به رهبر و انقلاب اسلامی و ولایت‌مدار بودن، با تمام توان و وجود.

انتهای پیام/4100/

برچسب‌ها:

نظر شما