شناسهٔ خبر: 31294067 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دستاوردهای نبرد با تروریسم در سوریه به مبارزات فلسطین کمک کرد

تهران -ایرنا - فیصل المقداد معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد که دستاوردهای سوریه در نبرد علیه تروریسم، کمک بزرگی به ملت فلسطین در راه مبارزه برای دستیابی به حقوق مشروع است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از اعلام روز چهارشنبه روزنامه سوری 'الوطن' مقداد روز گذشته (سه شنبه) در دیدار با یک هیات فلسطینی به ریاست عباس زکی عضو کمیته مرکزی جنبش فتح فلسطین در دمشق این مطلب را بیان کرد.
وی همچنین از پشتیبانی مردم فلسطین از سوریه در نبردش علیه تروریسم قدرانی کرد و گفت، رژیم صهیونیستی روی این نبرد سرمایه گذاری کرده بود که هدف از آن تضعیف سوریه بود.
زکی نیز با تاکید بر اینکه پیروزی های سوریه، خطوط و سیمای کلی منطقه را مشخص خواهد کرد ، افزود: ملت فلسطین با هر وسیله و ابزاری که در دست دارد، به مبارزه با طرح موسوم به 'معامله قرن' می شتابد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سال گذشته طرح موسوم به معامله قرن را به نفع تحقق اهداف صهیونیست ها مطرح کرد.
این طرح ضد فلسطینی شامل انضمام کامل قدس به رژیم صهیونیستی، انضمام شهرک های موجود در کرانه باختری به این رژیم، نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تعیین منطقه 'ابودیس' به عنوان پایتخت کشور فلسطین است.
مقداد همچنین با خانم زینه علی احمد مدیر منطقه ای برنامه اسکان بشر ملل متحد دیدار کرد.
معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد: با توجه به حوزه فعالیت این سازمان که مربوط به ساخت و ساز و توسعه شهری است و دولت سوریه نیز درصدد تدوین طرح برای بازسازی سوریه پس از جنگ است، باید همکاری با این سازمان افزایش یابد.
خانم احمد نیز افزود: هدف از این سفر اطلاع یافتن از میزان پیشرفت حاصله از برنامه های همکاری میان دو طرف و دیدگاه های سوریه در خصوص برنامه های آتی برای بازسای این کشور است.
خاورم**9329*1436*

نظر شما