شناسهٔ خبر: 31293865 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس پلیس راه های استان کردستان:

۳۶ درصد تصادفات مربوط به خودروهایی با پلاک خارج از کردستان است

سنندج - رئیس پلیس راه های کردستان با بیان اینکه ۳۶ درصد تصادفات جاده ای مربوط به خودروهایی با پلاک خارج از کردستان است، گفت: عدم آشنایی رانندگان با جاده های استان از دلایل اصلی تصادفات است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ عیسی گوهری ظهر امروز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان کردستان، اظهار داشت: عامل وقوع ۴۹ درصد حوادث رانندگی برون شهری و جاده ای در این استان طی سال جاری واژگونی خودرو و ۴۲ درصد نیز برخورد خودروها از روبرو بوده است.

وی افزود: در ۱۰ ماه گذشته امسال، شاهد کاهش تصادفات منجر به فوت در جاده های استان کردستان بوده ایم که این امر نشان از رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و تلاش ماموران پلیس راه بوده است.

رئیس پلیس راه های استان کردستان با اشاره به اینکه شش درصد تصادفات جاده ای استان کردستان مربوط به عابر پیاده بوده است، ادامه داد: ۱۳ درصد تصادفات نیز مربوط به موتورسیکلت و دو درصد تصادفات منجر به فوت مربوط به راکبان موتور سیکلت بوده است.

گوهری ۴۳ درصد متوفیان تصادفات جاده‌ای را سرنشینان خودرو و ۳۷ درصد را رانندگان خودرو عنوان کرد و یاداور شد: عدم توجه راننده و سرنشینان خودرو به کمربند ایمنی، یکی از دلایل اصلی این امر است.

وی با اعلام اینکه طی ۱۰ ماه گذشته ۴۷ درصد اعمال قانون برای تخلفات حادثه‌ ساز بوده است، بیان کرد: ۱۷ درصد تصادفات در روز پنج شنبه و ۱۸ درصد در روز جمعه اتفاق می‌افتد و بیشتر ساعات تصادفات مابین ساعت ۱۶ تا ۲۰ شب اتفاق می افتد.

رئیس پلیس راه های استان کردستان گفت: ۳۶ درصد تصادفات مربوط به خودروهایی با پلاک خارج از استان بوده است، همچنین خستگی و خواب آلودگی، نقص فنی، شرایط توپوگرافی و عدم آگاهی از راه های استان از دلایل اصلی تصادفات جاده‌ ای است.

گوهری ۱۹ درصد تصادفات را مربوط به عدم توجه به جلو دانست و اظهارداشت: از عوامل اصلی عدم توجه به جلو استفاده از تلفن همراه، انحرافات ذهنی، عدم رعایت طولی مناسب و حواس پرتی رانندگان است و همچنین هشت درصد تصادفات مربوط به عدم رعایت حق تقدم، ۱۴ درصد تجاوز به چپ و پنج درصد انحراف به چپ است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح نوروزی اشاره کرد و افزود: طرح نوروزی پلیس راه استان از ۲۵ اسفندماه جاری شروع می شود و تا ۱۶ فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

رئیس پلیس راه های استان کردستان یادآور شد: هدف از اجرای این طرح فراهم کردن بستری برای سفر ایمن مسافران نوروزی و کاهش تصادفات جاده‌ ای و نظارت بیشتر به طور محسوس و نامحسوس در جاده‌ های استان است.

نظر شما