شناسهٔ خبر: 31293635 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

یوسف نژاد قرائت کرد:

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

عضو هیات رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علی اصغر یوسف نژاد در نشست علنی عصر امروز (چهارشنبه، یک اسفندماه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد.

تذکر نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه به وزیر صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی در خصوص لزوم افزایش سهم آرد در شهر ارومیه، همچنین به وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص لزوم عملکرد ماموران مالیاتی و جلوگیری از اجحاف مطابق قوانین جاری، همچنین به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص جلوگیری از افزایش قیمت اقلام غذایی به ویژه گوشت و مرغ.

تذکر علیم یارمحمدی نماینده مردم زاهدان به وزیر بهداشت و درمان در خصوص دریافت مبالغ خارج از عرف با توجیه قانونی توسط هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و طرح سوال و بررسی توسط دستگاه نظارتی، همچنین به وزیر بهداشت در خصوص تعیین تکلیف بیمارستان 540 تختخوابی زاهدان، همچنین به وزیر امور خارجه، اطلاعات و کشور در خصوص کم توجهی به اقدامات خصمانه امنیتی حوزه شرقی کشور، همچنین به رئیس جمهور در مورد افزایش بی رویه قیمت خودرو و به وزیر بهداشت نیز درباره توضیح ناعادلانه منابع در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان.

تذکر هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور و فیروزه به وزیر راه و شهرسازی در خصوص طرح هادی روستاها بعد از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب و بیش از 50 روستای حوزه انتخابیه خود که نیاز به بازنگری طرح هادی دارند، همچنین تذکر به رئیس جمهور در خصوص لزوم دستور پرداخت عیدی به کارکنان شوراهای حل اختلاف سراسر کشور، همچنین به وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص جلوگیری از تورم و کمک به بی ثباتی بازار با توجه به نزدیکی شب عید.

تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار به وزیر اطلاعات در خصوص اینکه اگرچه زحمت نیروهای خدوم آن وزارتخانه در تامین امنیت قابل تقدیر است اما وقوع حادثه اخیر که منجر به شهادت 27 تن از پاسداران لشگر 14 امام حسین (ع) شد ضرورت تدابیر و فعالیت بیشتر را اقتضا می کند، همچنین تذکر به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد عدم توجه به دستور 10 دی ماه 97 درباره پرداخت حقوق کارگران پروژه کنارگذر شرقی اصفهان و عدم تامین بودجه 200 میلیاردی این پروژه، همچنین به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مورد انتخاب افراد مسئله دار و فاقد پایه علمی مناسب در هیات علمی دانشگاه ها.

تذکر محمدرضا ملکشاهی راد نماینده مردم خرم آباد به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تصمیمات نادرست رئیس دامپزشکی به ویژه در مورد استان لرستان.

تذکر ناهید تاج الدین نماینده مردم اصفهان به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص نواقص توزیع بسته حمایتی جبران معیشتی.

تذکر داود محمدی نماینده مردم قزوین به وزیر آموزش و پرورش در خصوص تعیین تکلیف معلمین خدماتی و تامین امنیت شغلی این عزیزان.

تذکر علی محمد شاعری نماینده مردم بهشهر، گلوگاه و نکا به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص کاهش سهمیه آرد نانواهای آزادپز که موجب نارضایتی مردم و نانوایان آزادپز شده است.

تذکر سیدقاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه به رئیس جمهور در خصوص علت عدم نظارت بر نحوه قیمت گذاری خودرو و افزایش افسارگسیخته قیمت خودرو.

تذکر یعقوب شیویاری نماینده مردم میانه به وزیر اطلاعات در خصوص تامین امنیت مرزهای شرقی کشور.

تذکر جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت به وزیر کشور در خصوص عدم توجه به احقاق حقوق مردم رشت با وجود مشکلات چند ماهه مدیریت شهری این شهر، همچنین به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص لزوم ذخیره کود موردنیاز کشاورزان در انبار، همچنین به وزیر نیرو درباره لزوم تامین آب شرب روستاهای رشت، همچنین به رئیس جمهور در مورد عدم کنترل قیمت کالاهای اساسی مردم.

تذکر شهاب نادری نماینده مردم اورامانات به رئیس جمهور در خصوص بررسی وضعیت زلزله زدگان کرمانشاه و منطقه اورامانات، همچنین به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص ایجاد درمانگاه تامین اجتماعی در اورامانات.

تذکر ذبیح الله نیک فر لیالستانی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص وضعیت نامطلوب کمی و کیفی آب.

تذکر محمدرضا امیرحسنخانی نماینده مردم فردوس به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد بررسی عملکرد شرکت های تحت پوشش وزارتخانه مذکور، همچنین به وزیر کشور درباره تسریع در ایجاد بخش مستقل در شهرستان فردوس.

تذکر علی بختیار نماینده مردم گلپایگان به وزیر نیرو در خصوص آب بندی سد باغکل خوانسار و جلوگیری از فرار آب سد.

تذکر سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین و پیشوا به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تامین آرد موردنیاز ورامین، قرچک و پیشوا.

- نماینده علاءالدین بروجردی نماینده بروجرد به وزیر نیرو: عدم رسیدگی به تخلفات شرکت توزیع برق استان لرستان علیرغم پیگیری‌ها.

- نماینده عباس پاپی زاده بالنگان نماینده دزفول به وزیر کشور: چرا روند تعیین تکلیف محدوده بین شهرستان دزفول و شهرستان‌های همجوار طولانی شده است؛ لطفا دستور دهید تا در این خصوص اقدام اساسی صورت گیرد.

- نماینده حسن نوروزی نماینده رباط کریم، بهارستان به وزیر کشور: چرا نیرو انتظامی شهرستان 700 هزار نفری شهرستان بهارستان تقویت نمی‌شود. تذکر به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: شبانه روزی شدن کلینیک شهرستان 700 هزار نفری بهارستان. تذکر به وزیر دادگستری: چرا به دادسرا و دادگستری شهرستان 700 هزار نفری بهارستان بی‌مهری می‌کند.

- نماینده جلال محمودزاده نماینده مهاباد به وزیر جهاد کشاورزی: چرا در صدور مجوزهای سیلوهای ذخیره گندم قوانین و مقررات رعایت نمی‌شود.

- نماینده شهاب نادری نماینده پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی، روانسر به وزیر راه و شهرسازی: ریزش جاده‌های اورامانات و خاکی بودن بعد از 40 سال از انقلاب.

- نماینده اسدالله عباسی نماینده رودسر، املش به وزیر جهاد کشاورزی: پیگیری و تسهیل قیمت برگ سبز درجه 1 و 2 در شورای اقتصاد با توجه به هزینه‌ها و تورم به ترتیب 40 هزار ریال و 30 هزار ریال. تذکر به وزیر راه و شهرسازی: دستور رسیدگی به علت تعطیلی پل کنار گذر کلاچای و رفع مشکل.

- نماینده هاجر چنارانی نماینده نیشابور، فیروزه  به وزیر صنعت، معدن و تجارت: شرکت اگزوز خودرو خراسان که از زیرمجموعه‌های قطعات اتومبیل ایران می‌باشد طبق مصوبه هیئت مدیره در سال‌های قبل درخواست انتقال کاتالیست به نیشابور را داریم. تذکر به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: بنگاه بزرگ تأمین اجتماعی و شستا هنوز مدیرعامل آن تعیین نشده، با توجه به اینکه مستمری بگیران و قشر ضعیف جامعه زیر مجموعه آنها هستند تا دیر نشده تصمیم قطعی بگیرید.

- نماینده محمود صادقی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به وزیر تعاون: با توجه به ابهاماتی که در خصوص سرنشینان کشتی سانچی وجود دارد چرا به اعتراضات خانواده‌های آنها پاسخ شفاف و روشنی ارائه نمی‌کنید.

- نماینده احمد سالک کاشانی نماینده اصفهان به وزیر اطلاعات و خارجه: هر چه سریعتر تدبیر و مدیریت اقدام موثر علیه عوامل اقدام تروریستی در خصوص حادثه تروریستی خاش – زاهدان که منجر به شهادت 27 تن از لشکر امام حسین (ع) شده و باید با عربستان و امارات برخورد جدی صورت گیرد.

- نماینده بهروز بنیادی نماینده کاشمر، بردسکن، خلیل آباد به وزیر جهاد کشاورزی: با توجه به افزایش بی‌سابقه قیمت خوراک مردم، مردم قادر به استفاده از شیر و گوشت نیستند./

پایان پیام

نظر شما