شناسهٔ خبر: 31293606 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پایتخت اسپانیا از انتقال رونالدو به یوونتوس چقدر متضرر شد؟

انتقال کاپیتان تیم ملی فوتبال پرتغال به باشگاه یوونتوس ایتالیا تبعات زیادی در لالیگا را به همراه داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از نشریه مارکا، انتقال جنجالی کریستیانو رونالدو از تیم فوتبال رئال مادرید به باشگاه یوونتوس، اتفاقات جالبی در ۲ کشور بوجود آورد که مورد توجه رسانه‌های مختلف از سراسر جهان قرار گرفت.

رونالدو با کوچ ناگهانی اش ضرر‌های زیادی به کهکشانی وارد کرد که تبعات جبران ناپذیری برای این تیم پرطرفدار به همراه داشت.

سهام باشگاه رئال مادرید پس از ترک رونالدو از این تیم با افت چند درصدی مواجه شد. جدا از این موضوع در شبکه‌های اجتماعی افراد زیادی تیم رئال مادرید را دیگر در لیست دنبال کننده‌ها قرار ندادند.

کار نشود///پایتخت اسپانیا چقدر از رفتن رونالدو متضرر شد؟

با این حال تمامی این ضرر‌ها موجب سودآوری برای مالکان بانوی پیر شد. یوونتوس با انتخابی هوشمندانه در زمانی ایده آل با رونالدو به مذاکره پرداخت. مطمئنا پیش از توافقات نهایی با این ستاره پرتغالی، ایتالیایی‌ها این شکوفایی را در سطح جهانی برای باشگاه خود متصور می‌شدند.

اولین سودآوری یوونتوس از حضور رونالدو در تیم، ارتقای ۱۳۶ درصدی تعداد بازدیدکنندگان بازی‌ها و اخبار یوونتوس در سایت یوتیوب بود. دومین مورد، تعداد دنبال کنندگان باشگاه ایتالیایی در این سایت بود که به ۱۰ میلیون نفر افزایش پیدا کرد.

پست‌های توییتری این باشگاه ششصد هزار بار به زبان‌های مختلف ترجمه شد و تعداد بازدیدکنندگان در این سایت رشد ۱۰ درصدی پیدا کرد. در صفحه فیسبوک نیز آن‌ها باز هم طرفداران زیادی از نقاط مختلف جهان جذب کردند. تعداد طرفداران فیسبوکی آن‌ها حدود ۳۶ میلیون نفر تخمین زده شده است.

از همه جالب‌تر افراد زیادی پیگیر لیگ سری آ. ایتالیا شدند. به حدی که میزان طرفداران تیم یوونتوس با رشد ۲ درصدی مواجه شد.

با این حال سران باشگاه رئال مادرید با کوچ رونالدو از این تیم، با چشمان خود شاهد کاهش تعداد تماشاگران در ورزشگاه خانگی خود، سانتیاگو برنابئو بودند. به حدی که از ۶۵% میزان حضور، تعداد هواداران ۳ درصد کاهش پیدا کرد.

رونالدو با کوچ ناگهانی اش از جمع پایتخت نشین ها، ضرر‌های زیادی به کهکشانی وارد کرد که تبعات جبران ناپذیری برای این تیم پرطرفدار به همراه داشت.

کار نشود///پایتخت اسپانیا چقدر از رفتن رونالدو متضرر شد؟

تعداد زیادی از شبکه‌های تلویزیونی، پخش مسابقات یونتووس در سری آ. را به رئال مادرید و لالیگا ترجیح دادند و همین موضوع باعث شد تا از بخش اسپانسرینگ و تبلیغات نیز کهکشانی‌ها متضرر شوند.

باید دید این سودآوری‌ها برای تیم یوونتوس تا کجا ادامه دار خواهد بود. فعلا رونالدو مانند یک برند تبلیغاتی برای ایتالیایی‌ها سودآوری کرده است. ممطمئنا رونالدو با ترک تیم ایتالیایی همین اتفاقات را برای بانوی پیر تکرار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

شاگرد سابق کی‌روش به ایران نزدیک شد/ رونالدو کریسمس را در دبی جشن گرفت

اتلتیکو مادرید و یوونتوس نبرد سلاطین فوتبال دفاعی/ماموریت غیرممکن شالکه مقابل تیم بی رحم منچسترسیتی

خلاصه بازی لیورپول و بایرن مونیخ در ۳۰ بهمن ۹۷ + فیلم

انتهای پیام/

ضررهایی که رئال مادرید از کوچ رونالدو دید چه بود؟

نظر شما