شناسهٔ خبر: 31293108 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بسته خبری تئاتر/ اول اسفند ۹۷

مشاور وزیر از بخش «بعلاوه فجر» دیدن کرد/ یک نمایش رایگان در حوزه هنری

علی‌اصغر سیدآبادی، مشاور برنامه ریزی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همشتمین روز جشنواره از بخش «به علاوه فجر» در تماشاخانه استاد مشایخی دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، علی اصغر سیدآبادی، مشاور امور برنامه‌ریزی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هشتمین روز از برگزاری جشنواره تئاتر فجر، از بخش به‌علاوه فجر در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی دیدار کرد و به تماشای نمایش «گنده» به نویسندگی و کارگردانی امیررضا جلالی نشست.

وی ضمن تعریف از این نمایش که بازیگران آن در رده سنی نوجوان هستند، گفت: من در حوزه ادبیات کودک و نوجوان فعالیت می‌کنم و داستان و شعر می‌نویسم؛ بنابراین تمایل داشتم از تئاتری که برای نوجوانان است دیدن کنم. هر چند هم من و هم پسرم ، هر دو از این تئاتر لذت بردیم.

سیدآبادی گفت: یکی از رویکردهای تماشاخانه استاد مشایخی حمایت از تئاتر خردسال و کودک و نوجوان است و در کنار تئاتر بزرگسال به این بخش نیز می‌پردازد. سیدآبادی با اذعان به خلاء محسوس در حوزه تئاتر کودک و مخصوصا تئاتر نوجوان ادامه داد: من بیشتر کار مطالعاتی و برنامه‌ریزی انجام می‌دهم و با امور اجرایی سروکار کمی دارم، اما حتما دولت همراه فعالان و هنرمندان تئاتر خردسال و کودک و نوجوان خواهد بود.

تماشاخانه استاد مشایخی در روزهای ۱ و ۲ اسفند، در بخش به‌علاوه فجر سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر، میزبان دو نمایش با بازی خردسالان و کودکان است.

*از آن همه سکوت که کسی فریادش را نشنید

نمایش «از آن همه سکوت که کسی فریادش را نشنید» به نویسندگی علی قادری و کارگردانی سید وحید میریونسی‌ در سبک آئینی ـ تاریخی،  از روز جمعه سوم اسفند ماه در سالن سوره حوزه هنری تهران به روی صحنه خواهد رفت.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «خیلی سخت است مطمئن باشید کار درست را انجام می‌دهید ولی متوجه بشوید از شما سوء استفاده شده است و همه به چشم یک خائن وطن‌فروش نگاهتان می‌کنند که دروازه‌های کشور را برای فتح اعراب باز کرده‌اید. چگونه باید ثابت کنیم  وطن فروش نیستیم؟.»

در  این نمایش امیر لطفعلى، مهران وزیرى، امیرحسین حسینیان، مرتضی اسلامى، علی اکبر آخوندى، محمد اقدم نژاد، محمدرضا جمال، مسعود بهارلو، محمدحسین کاشانى، امیرعلی یوسفی پور، محمدجواد عطاران، محمدحسین حاجى‌محمد‌على، حسن کنى ایفای نقش می‌کنند. این نمایش از جمعه، سوم اسفند به مدت ۱۰ شب ساعت ۱۹.۳۰ در سالن سوره حوزه هنری به صحنه می‌رود.

علاقه‌مندان برای تماشای این اثر نمایشی می‌توانند برای رزرو صندلی از طریق سایت تیوال و یا تماس با شماره‌های ۰۹۰۵۶۱۱۲۰۴۰ و  ۰۹۱۰۰۰۳۵۴۳۴ اقدام کنند. تماشای این نمایش برای عموم رایگان است.

*اجرای ویژه نمایش «یک تئاتر کوچک از انتهای دنیا» از فرانسه

نمایش «یک تئاتر کوچک از انتهای دنیا» از بخش تئاتر ملل به کارگردانی ازکیل گارسیا رمئو از کشور فرانسه، ۲ بهمن علاوه بر اجرا در ساعت ۲۰:۳۰ در تالار حافظ، یک اجرای ویژه در ساعت ۱۸ نیز خواهد داشت.

همچنین نمایش «پسرها پسرند» به کارگردانی فرنس فهر از کشور رومانی روز سه شنبه ۳۰ بهمن، علاوه بر اجرای خود در ساعت ۱۹ در سالن اصلی تالار مولوی، یک اجرای ویژه نیز برای هنرمندان تئاتر شهرستان‌های حاضر در جشنواره سی و هفتم داشت و در ساعت ۱۶ به صحنه رفت.

*«مکبث» و «تانگوی شیطان» در تماشاخانه ایرانشهر

نمایش‌های «مکبث» به کارگردانی امیر دژاکام و «تانگوی شیطان» به کارگردانی وحید درویشی روز چهارشنبه اول اسفند ماه در تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه می‌روند.

همچنین نمایش «تانگوی شیطان» به کارگردانی وحید درویشی نیز در سالن دکتر ناظر زاده کرمانی با دو اجرا در ساعت‌های ۱۷ و ۲۰ در بخش مسابقه تئاتر بین‌الملل به روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما