شناسهٔ خبر: 31292192 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز به کار سومین همایش بین المللی سلامت همراه در شیراز

سومین همایش بین المللی دوسالانه سلامت همراه با هدف بررسی جدیدترین کاربرد‌های فناوری اطلاعات در ارتقای سلامت در شیراز آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

آغاز به کار سومین همایش بین المللی سلامت همراه در شیرازبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، در این همایش بیش از ۶۰۰ نفر از دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی از سراسر کشور و ۵ میهمان خارجی از کشور‌های آمریکا، استرالیا، آلمان، ترکیه و پاکستان به تبادل نظر و تجربیات در خصوص کاربرد‌های سلامت همراه می‌پردازند.

رییس مرکز تحقیقات سیاست گذاری سلامت و رییس این همایش گفت: بر اساس آمار بیش از ۵۳ میلیون تلفن همراه هوشمند توسط کاربران ایرانی در حال استفاده است و با توجه به پوشش مناسب اینترنت در نقاط مختلف کشور، می‌توان از این ظرفیت برای ارتقا سلامت و خدمات درمانی کشور بهره برد.

دکتر کامران باقری لنکرانی افزود: امروزه می‌توان از زیر ساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در زمینه تبادل اطلاعات بین پزشک و بیمار برای تسریع در پیشگیری از بیماری ها، دریافت خدمات درمانی، بازتوانی و مراقبت‌های طولانی مدت استفاده کرد.
وی، توجه به استارتاپ‌ها را از محور‌های این همایش دو روزه برشمرد و گفت: در این گردهمایی علمی تیم‌های مختلف به معرفی ایده‌ها و نرم افزار‌های کاربردی که در زمینه سلامت همراه طراحی کرده اند، می‌پردازند.
دکتر سید جلیل معصومی دبیر علمی همایش گفت: از ۴۰۰ مقاله ارسالی به دبیرخانه همایش ۲۰۰ مقاله انتخاب شد که ۳۰ مقاله به صورت سخنرانی و مابقی در قالب پوستر دیجیتال ارائه می‌شود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ شرکت در کشور در حوزه دیجیتال فعال هستند که می‌تواند در ارتقا جایگاه سلامت همراه در ایران و کشور‌های فارسی زبان همسایه نقش به سزایی ایفا کنند.
دکتر معصومی گفت: محور‌های این همایش شامل استاندارد‌های سلامت همراه، خدمات بیمار محور در سلامت همراه، ارتقا سلامت و سلامت همراه، کارآفرینی، سرمایه گذاری و بازاریابی در سلامت همراه، مخاطرات و چالش‌های سلامت همراه، کاربرد فناوری‌های نوین در سلامت همراه و سیستم اطلاعات سلامت و سلامت همراه است.
<div id="video-display-embed-code_3203020"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2360029/3203020?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما