شناسهٔ خبر: 31291589 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

ملانوری در نشست خبری:

بودجه احزاب تا پایان ۹۷ تعیین تکلیف می‌شود

مدیرکل سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه تا پایان امسال بودجه احزاب تعیین تکلیف می‌شود، گفت: ۲۳ اسفند تاریخ قطعی مجمع عمومی خانه احزاب است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حمید ملانوری شمسی مدیر کل سیاسی وزارت کشور ظهر امروز(چهارشنبه) در نشست خبری گفت: امروز جلسه کمیسیون ماده ۱۰ به ریاست آقای جمال عرف معاون سیاسی وزارت کشور برگزار شد.

وی افزود: در جلسه امروز چند دستور کار داشتیم و اولین آن مربوط به مجمع خانه احزاب و تعیین تکلیف احزابی بود که می‌توانند در انتخابات مجمع عمومی شرکت کنند. بر اساس تقاضا و اعلام شورای مرکزی خانه احزاب در ۲۳ اسفندماه انتخابات مجمع عمومی خانه احزاب برگزار خواهد شد.

ملانوری افزود: احزابی که خود را با قانون جدید تطبیق داده‌اند، می‌توانند در انتخابات مجمع نه تنها شرکت کنند بلکه بعنوان کاندیدا هم مطرح شوند.

وی خاطرنشان کرد: دستور کار دیگر جلسه امروز صدور پروانه جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان به عنوان حزب استانی بود که تصویب شد و گزارش مجامع عمومی دو حزب جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی و حزب مشارکت‌های مردمی گیلان به تصویب رسید.

دبیرکمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب در خصوص دیگر مصوبات جلسه امروز کمیسیون افزود: گزارش مجمع عمومی حزب وحدت ایران اسلامی با توجه به تقاضای این حزب استانی مبنی بر تاسیس و صدور پروانه و برخی تغییرات تایید شد.

وی در خصوص تمدید پروانه برخی احزاب اقلیت افزود: تمدید پروانه انجمن نیکوکاری ماوندادی زرتشتیان یزد، تمدید پروانه انجمن زرتشتیان الله آباد زارچ، انجمن آشوریان ارومیه و حومه تصویب شدند. همچنین پروانه انجمن کلیمیان تهران و انجمن زرتشتیان کسنویه یزد هم تایید شد.

ملانوری شمسی افزود: در این جلسه ترمیم هیات مدیره شورای خلیفه گری ارامنه کاتولیک ایران نیز مورد تایید قرار گرفت.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور اظهار کرد: دیگر دستور کار ما در کمیسیون بررسی عضویت در چند حزب استانی و ملی بود و همانطور که می‌دانید، عضویت در یک حزب ملی و استانی به صورت همزمان ایراد ندارد ولی تصمیم بر آن شد که دیگر نمی‌شود در چند حزب ملی و استانی به صورت همزمان عضویت موثر داشت و به موارد این چنینی تذکر خواهیم داد.

ملانوری افزود: امروز نشست مشترک مسئولین وزارت کشور و اعضای شورای مرکزی خانه احزاب را داشتیم که در آن موضوعات بسیاری در مورد بحث تحزب و چگونگی مشارکت مردم در انتخابات پیش رو مورد بررسی و همفکری قرار گرفت.

وی همچنین در خصوص تخصیص بودجه سال ۹۷ به احزاب گفت: در مورد این موضوع در حال بررسی هستیم و به محض واریز بودجه به خانه احزاب خواهیم داد و انشاالله تا پایان سال ۹۷ تکلیف آن معلوم می‌شود.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور در مورد تغییرات اخیر در احزابی چون جامعه روحانیت مبارز و تغییر نام آن‌ها گفت: باید تمام تغییرات به وزارت کشور اطلاع داده شود و مورد تایید قرار گیرد. هر فردی می‌تواند به صورت جداگانه فعالیت انجام دهد ولی ما برای احزاب اساسنامه و مهر و... مورد تایید را می‌شناسیم و حتماً درباره اینگونه موارد تذکر خواهیم داد.

ملانوری همچنین افزود: در مورد حزب منشعب از اعتماد ملی هم سخنان بسیاری در رسانه‌ها مطرح است ولی هنوز چیزی به عنوان رسمی در مورد نام این تشکل به دست ما نرسیده است.

وی همچنین افزود: یکی از دستور کارها در جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، احزابی بودند که می‌توانند در مجمع عمومی خانه احزاب شرکت کنند. تاریخ ۲۳ اسفند به‌عنوان تاریخ قطعی انتخاب شده است.

نظر شما