شناسهٔ خبر: 31291310 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

برگزاري دوره دوم مسابقات قرآن ويژه دختران شاهد و ايثارگر

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- دوره دوم مسابقات قرآن کريم ويژه فرزندان دختر شاهد و ايثارگر به ميزباني استان قم با تجليل از نفرات برگزيده به پايان رسيد.
به گزارش خبرگزاري آريا، مديرکل هنري بنياد شهيد و امور ايثارگران درباره دوره دوم مسابقات کشوري قرآن کريم ويژه فرزندان دختر شاهد و ايثارگر گفت: در اين دوره از مسابقات 148 نفر از فرزندان دختر شاهد و ايثارگر حضور داشتند که در رشته‌هاي حفظ، قرائت، تفسير و مفاهيم حضور يافتند.
سيد مرتضي حسيني افزود: اين مراسم در آستانه روز بزرگداشت شهدا و چهلمين فجر انقلاب اسلامي با حضور 600 نفر از ايثارگران در 3 گروه همسران شهدا و ايثارگران، فرزندان دختر شهيد و ايثارگر و ايثارگران و فرزندان پسر شاهد برگزار مي‌شود.
وي ادامه داد: تعداد 5000 نفر از ايثارگران در کل کشور در زمينه قرآني فعاليت دارند و برگزيدگان مرحله کشوري جهت شرکت در مسابقات اوقاف و امور خيريه معرفي مي‌شوند.
حسيني در پايان گفت: از ديگر فعاليت‌هاي قرآني مي‌توان به برگزاري پژوهش‌هاي قرآني و ايثار اجتماعي در آموزه‌هاي قرآن کريم اشاره کرد که برنده‌هاي اين پژوهش در 22 اسفند مورد تشويق قرار مي‌گيرند.
مديرکل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان قم نيز در اين مراسم گفت: قرآن کتاب جامع بشري است براي رسيدن به سعادت در دنيا و عقبي و بايد به آن تمسک جست. معرفت و شناخت اين کتاب آسماني وظيفه همه مسلمانان است و هرکس بر اساس تلاش و فهم خود از اين کتاب آسماني بهره‌مند مي‌شود.
سيدجواد هاشمي با گرامي داشت روز تکريم مادران و همسران شهدا ادامه داد: از دامن زنان پاکدامن مردان بزرگ به معراج مي‌روند، شما يادگاران شهدا و ايثارگران و ادامه‌دهندگان راه پدرانتان هستيد و در مکتب قرآن درس زندگي مي‌آموزيد.
معاون تهذيب حوزه علميه قم نيز در اين مراسم ضمن گرامي داشت سالروز وفات حضرت ام‌البنين (س) و سالروز تکريم مادران و همسران شهدا گفت: حضرت ام‌البنين (س) الگوي ايثار، ادب و ولايت مداري است و مادران و همسران شهدا به تأسي از اين بانوي بزرگوار در مسير دفاع از اسلام، صبر و ايثارگري گام برداشتند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمين همتيان افزود: شما بانوان ايثارگر و قرآني با سبک زندگي قرآني مروجان فرهنگ قرآن در جامعه هستيد. براي اينکه بتوان جايگاه شهدا را پيدا کرد بايد از زندگي، اخلاق، رفتار و عبادت شهدا درس گرفت.
در پايان اين مراسم با حضور مديرکل هنري بنياد شهيد و امور ايثارگران از نفرات برگزيده تجليل شد.
در اين دوره از مسابقات در رشته تفسير اعظم اکبرزاده مقدم از خراسان جنوبي عنوان نفر اول و فوزيه همتي خواه از کرمانشاه عنوان نفر دوم را کسب کردند و مهديه محمدزاده از آذربايجان شرقي، معصومه وفايي از کهگيلويه و بوير احمد و فاطمه صادقي ارمي از مازندران به صورت مشترک رتبه سوم در رشته تفسير را کسب کردند.
در حفظ 10 جزء رتبه اول معصومه حميدي از قزوين، طاهره موسوي از مازندران و فاطمه پرويزي از همدان نفرات دوم و زينب احمدي از قم نفر سوم اين رشته معرفي شدند. در حفظ 15 جزء نيز مريم پور واعظيان از خراسان رضوي، نگار مخبريان نژاد از قزوين و سعيده واسع از گيلان به ترتيب نفرات اول تا سوم اين مسابقات شدند.
در رشته حفظ 20 جزء زهره خليلي از قم، بتول اميني از گيلان و محدثه زارع از يزد به عنوان نفرات اول تا سوم معرفي شدند.
در بخش حفظ پنج جزء رؤيا فيض الهي از آذربايجان شرقي نفر اول، زهره زماني از خراسان رضوي و فاطمه عموپور از گيلان نفر دوم و زهرا نوروزي از زنجان نفر سوم شدند.
همچنين در بخش حفظ کل قرآن طاهره نايبي از قم نفر اول، زينب عفري از خوزستان رتبه دوم و طاهره رنجبر از فارس رتبه سوم را کسب کردند. در رشته مفاهيم نيز سکينه رئيسيان از اصفهان رتبه اول، سمانه محروقي از خراسان رضوي رتبه دوم و ناهيد دهقان از يزد رتبه سوم را به دست آورند.
 در بخش شايستگان تقدير عطيه تبيانيان از تهران بزرگ در رشته حفظ کل، زينب عبدالعلي‌زاده در رشته حفظ پنج جزء از خراسان شمالي و در رشته قرائت تحقيق زينب پيدا از گيلان، مرضيه پور تيمور از ايلام و رقيه حسنلو از زنجان و فاطمه نايبي موحد از قم برگزيده شدند.
دوره سوم اين مسابقات از دهم تا سيزدهم اسفندماه سال جاري در هتل شاهد قم با حضور ايثارگران و فرزندان پسر شاهد و ايثارگر برگزار مي‌شود.

نظر شما