شناسهٔ خبر: 31291177 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بنیاد ملی نخبگان | لینک خبر

برگزیدگان جایزه تحصیلی دانشجویی امید مشخص شدند

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ به همت مجمع خیّران نخبه‌پرور فارس و با همکاری بنیاد نخبگان استان فارس، طی مراسمی «جایزه تحصیلی دانشجویی امید» به چهار نفر از دانشجویان مستعدبرتر دانشگاه‌های استان فارس اهدا شد.

در این مراسم، حبیب شریف؛ رئیس بنیاد نخبگان استان فارس به معرفی فعالیت‌های بنیاد نخبگان و مجمع خیّران استان پرداخت و با اشاره به محدودیت‌های بودجه‌های دولتی، بر ضرورت استفاده از پتانسیل افراد خیّر و نیک‌اندیش در جهت شناسائی، حمایت و هدایت مستعدان‌برتر و کمک به اثرگذاری این افراد در جامعه تأکید کرد.

شریف با اشاره به اینکه بهره‌مندی از ظرفیت‌های بخش‌خصوصی برای توسعۀ علمی در همه کشورهای پیشرفته وجود دارد، ادامه داد: در سال ۲۰۱8 میلادی تنها به 10 دانشگاه برتر آمریکا حدود 8.5 میلیارد دلار توسط افراد خیر و واقفین کمک شده است.

وی در پایان اضافه کرد: در همین راستا، مجمع خیّران  فارس با همکاری بنیاد نخبگان استان، جایزه تحصیلی دانشجویی امید را در قالب بورس تحصیلی به مدت یکسال تحصیلی به دانشجویان شاغل به تحصیل در کلیه مقاطع در دانشگاه‌های استان فارس اهداء می‌کند. این جایزه علاوه بر رویکرد مشوقانه، اهدافی چون عملیاتی‌شدن ایده‌های نخبگانی دارد.

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم با حضور رئیس دانشگاه شیراز،  لوح و جایزه تحصیلی امید به برگزیدگان اهدا شد.

نظر شما