شناسهٔ خبر: 31291149 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

روحانی: همه باید به بیانیه مهم رهبر انقلاب عمل کنیم

رئیس جمهور گفت: مخاطب رهبر انقلاب جوانان بودند، اما نکاتی را مطرح کردند که همه ما باید نسبت به آن احساس مسئولیت کنیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

روحانی در سخنان خود در جلسه هیئت دولت امروز چهارشنبه، اول اسفند گفت: مخاطب رهبر انقلاب به طور صریح جوانان بودند، اما نکاتی را مطرح کردند که همه ما باید نسبت به آن احساس مسئولیت کنیم و به آن عمل کنیم.

 وی افزود: این پیام رهبری در واقع پیامی برای گام دوم انقلاب بود برای دهه جدید پیش رو و در این پیام ایشان نکات بسیار مهمی را تذکر دادند و تاکید کردند که باید مورد توجه هم ما قرار بگیرد.

 رئیس جمهور گفت: اولا ایشان امید و نگاه خوشبینانه ای نسبت به آینده کشور و آینده انقلاب داشتند که به نظر من این مساله کلیدی است.

 اگر همه ما نسبت به آینده کشورمان و انقلابمان با امیدواری نگاه کنیم، مشکلات را بزرگ نبینیم و اعتمادمان را به ملت مان بیش از پیش ببینیم، می توانیم واقعا همانطور که مورد نظر ایشان است این امید و این نگاه مثبت در سراسر کشور به آینده را مخصوصا در میان جوانان داشته باشیم، همانی که می تواند دشمن را مضطرب کند. در حالیکه دشمن به دنبال یاس و ناامیدی است، برای اینکه مردم را مضطرب کند.

 مردم باید محکم باشند و ما باید دشمن را در این زمینه مضطرب کنیم.

 روحانی با اشاره به نکته دیگری از پیام رهبری که بسیار مهم بود افزود: رهبر انقلاب بر روی انعطاف پذیری انقلاب تاکید داشتند.

 انقلاب یک سیستم خشک و غیرپویا نیست. ما روی اصول خود می ایستیم که این غیرقابل تغییر است اما حوادث و پدیده های نو را باید مورد توجه قرار دهیم و انقلاب در ادامه راهش باید انعطاف پذیری لازم را داشته باشد.

 رئیس جمهور گفت: این پویایی و انعطاف پذیری انقلاب یکی از نکاتی بود که ایشان تاکید داشتند و ما همه وظیفه داریم در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهیم.

 روحانی نکته دیگر مورد تاکید رهبری را علم و دانش عنوان کرد و افزود: این موضوع برای نسل جوان ما از آموزش و پرورش، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی بسیار مهم است.

 همه آنها مخاطب دستور ایشان هستند و همه باید تلاش کنیم در علم، دانش و فناوری شیوه های خود را به روز کنیم که نتیجه آن باید در علم و فناوری سرعت خود را نشان دهد. البته در علم و فناوری در سال های گذشته سرعتمان خوب بوده است.

 رئیس جمهور افزود: در منطقه ما سرعت اول و شتاب نخست را در علم و فناوری داشتیم و در سطح جهانی هم جایگاه شانزدهم و هفدهم از آن ایران است، ضمن آنکه در بعضی فناوری ها جایگاه ما تک رقمی شده است.

 حرکت خوبی صورت گرفته اما این مساله مهمی است که همه ما باید به دنبال آن باشیم که مورد توجه رهبری است.

 روحانی با تاکید بر نکته مقام معظم رهبری در خصوص مساله اخلاق و معنویت گفت: این یکی از مسائل بسیار مهم و هدف اصلی انقلاب است که برادری، تعاون، یاری به یکدیگر، اخلاق حسنه، گفتگوی صحیح و درست و موقع شناسی نکات مهم معنوی و اخلاقی مورد توجه قرار گرفته است که مردم به آن توجه کنند.

 رئیس جمهور افزود: جناح ها و احزاب امروز در مقابل این نکته رهبری یک وظیفه بسیار مهمی بر دوش دارند به خصوص در ماه هایی که به سمت انتخابات پیش می رویم.

 در زمان انتخابات باید به اخلاق و معنویت بیشتر دقت کنیم تا مسیر و هدف انقلاب را دنبال کنیم.

 نهادها برنامه دهه پنجم را بر مبنای دستورات رهبری تنظیم کنند ­رئیس جمهور تاکید کرد: از دولت می خواهم که هر وزارتخانه و دستگاهی بر مبنای مسئولیت هایش، برنامه هایش را برای دهه پنجم انقلاب بر مبنای دستورات رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب تنظیم کند.

 روحانی در ادامه سخنانش در جلسه هیئت دولت ساماندهی و پیشرفت اقتصادی را از دیگر تاکیدات رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب دانست و افزود: این موضوع، هم برای ما اهمیت دارد هم هدف دشمن در این مبارزه و تحریم تعریف شده است پس باید در مقطعی که شرایط سخت تر شده راه حل ها را بیابیم و از این مقطع عبور کنیم.

 روحانی گفت: ایشان همان طور که قبلاً نیز بر این نکات تاکید کرده بودند اکنون نیز بر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، درون زا بودن، مردمی بودن و برون گرایی اقتصاد تاکید کردند و اینها نکات مهمی است که باید مدنظر ما باشد.

 رئیس جمهور افزود: دولت واقعاً باید به سهم خودش به این نکته توجه و کاری کند که بخشی را که جزو وظایف حاکمیتی نیست به مردم واگذار شود.

 روحانی گفت: بسیاری از بنگاه های دولتی هستند که در اختیار بانک ها و وزارتخانه ها قرار دارند و ما باید اینها را از طریق بورس و فرابورس به مردم واگذار کنیم تا احساس کنند که اقتصاد به دست آنهاست و این مردمی شدن اقتصاد برای ما اهمیت دارد.

 رئیس جمهور گفت: البته ایشان مسائل و نکات دیگری مانند مبارزه با فساد، عدالت طلبی و سیاست خارجی را مطرح کردند که همه مسئولان باید به آن توجه کنند.

 روحانی در پایان به ملت بزرگ ایران اطمینان داد که دولت با همه توان و عزم خویش مشکلات اقتصادی و اجتماعی را حل و فصل کند و بی تردید با اراده دولت، ملت و دیگر قوا از مرحله حساس کنونی عبور خواهیم کرد.

نظر شما