شناسهٔ خبر: 31290801 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مشاور امنیت ملی عراق:

عراق با حضور نظامیان و پایگاههای نظامی خارجی مخالف است

فالح الفياض گفت دولت و ملت عراق با حضور نظامیان خارجی و وجود پایگاههای نظامی خارجی در اين کشور مخالفند

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما فالح الفیاض مشاور امنیت ملی عراق با قدردانی از تلاشهای جمهوری اسلامی ایران در کمک به عراق برای غلبه بر گروه تکفیری صهیونیستی داعش گفت سیاست دولت عراق بر همکاری مثبت با همگان و وارد نشدن به محورهای دشمن تراشانه با دیگران مبتنی است .

فالح الفیاض در چهارمین کنفرانس بین المللی مبارزه با رسانه های داعش و اندیشه آن که در بغداد برگزار شده است گفت ما تلاش می کنیم در هر محفل مثبتی که به تفاهم و همزیستی و آرام کردن اوضاع در منطقه و بین کشورها و ملتها منجر شود حضور داشته باشیم.

اين مقام عراقي تاکيد کرد عراق با طرفهای مختلف که شاید با یکدیگر در تضاد باشند رابطه خوبی دارد این یک خط مشی مهمی است. عراق نمی پذیرد که ابزاری یا خاستگاهی برای حمله یا آسیب رسانی به دیگران باشد و این یک اصل راسخ است که نخست وزیر درباره آن در مناسبتهای مختلف صحبت کرده و سیاست ثابت دولت عراق است که همکاری مثبتی داشته باشد.

وي افزود تلاش می کنیم دولت عراق نه تنها همکاری مثبت داشته باشد بلکه یک عامل برای ایجاد معادله ثبات در منطقه باشد که اساس آن همکاری مثبت و پرهیز از دشمن تراشی است. داعش به عقول فرزندان ما و جامعه ما با استفاده از شکافهای موجود نفوذ کرد از موضوع مرگبار طائفه گرایی و اختلافات بین کشورها و از همه موارد منفی استفاده کرد تا طرح بد و جنایتکارانه اش را به پیش ببرد به همین سبب عراق معتقد است اصل همکاری مثبت و مهار منازعات و تبدیل این منطقه به یک منطقه امن برخوردار از همکاری مثبت و مسالمت آمیز ، یک نقطه مهم در مبارزه با داعش و تروریسم آن است.

نظر شما