شناسهٔ خبر: 31290763 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

پیکه: رئال مادرید همیشه به داوری معترض است ولی در دربی که سوت‌های داور به سودش بود، ساکت شد

مهدی آزادی

مدافع بارسلونا بار دیگر حرف‌هایی جنجالی در رابطه با رقیب دیرینه بر زبان آورد. این بار موضوع اعتراضات شدید مادریدی‌ها به قضاوت‌های داوران بود.

صاحب‌خبر -

طرفداری - جرارد پیکه، مدافع اسپانیایی بارسلونا معتقد است این تیم بهتر از قبل کار می‌کند.

بارسا شب گذشته در دیداری که مالک توپ و میدان بود، نتوانست دروازه لیون را باز کند تا با تساوی بدون گل در بازی رفت، کار صعود به یک چهارم نهایی به بازی برگشت در نیوکمپ کشیده شود. پیکه که یکی از بهترین‌های میدان بود، پس از بازی علاوه بر وضعیت بارسا به حواشی و جنجال‌های اخیر پیرامون اعتراضات رئال مادرید به داوری‌ها هم در فوتبال و هم در بسکتبال واکنش نشان داد. در فوتبال اعتراضات سفیدپوشان به نحوه استفاده داوران از VAR در بازی با رئال سوسیداد کلید خورد. در بسکتبال نیز چند روز پیش رئال مادرید به عنوان قهرمان اروپا در خانه در فینال کوپا دل ری مغلوب بارسلونا شد. رئال به تصمیمات داور بازی اعتراضات شدیدی انجام داد.

به گزارش مارکا، پس از بازی با لیون، ابتدا از پیکه درباره مسائل حاشیه‌ای اخیر سوال شد. او گفت:

بابت قهرمانی بارسا در کوپا دل ری بسکتبال به خودم می‌بالم. ما شانس نخست قهرمانی نبودیم ولی در مادرید جام قهرمانی را بالای سر بردیم. بازیکنان مقابل قهرمان اروپا مثل یک گلادیاتور جنگیدند. اتفاقاتی هم در بازی رخ داد و داور هم اشتباهاتی مرتکب شد. اول به سود رئال مادرید اشتباه سوت زد و سپس به سود بارسا. بعد هم این حواشی و تندباد اعتراضات مادریدی‌ها شکل گرفت. اگر داور اشتباهی مرتکب نمی‌شد هم بارسا قهرمان می‌شد. هر چیز دیگری هم که گفته می‌شود صرفا سر و صداهایی است برای پوشاندن این واقعیت که بارسلونا قهرمان شده است.

اعتراضات رئال مادرید به داوری‌ها؟ این اتفاق همیشه در سالیان اخیر رخ داده و حالا در بسکتبال هم رخ می‌دهد. ولی بعدا آنها به کالدرون - واندا مترو پولیتانو - می‌روند و از داوری سود می‌برند و آن موقع ساکت می‌شوند. آنها اغلب از این کارها می‌کنند. خدا را شکر که در دیگر رشته‌ها تیم ندارند وگرنه هر روز باید درباره داوری هندبال، هاکی و ... هم صحبت می‌کردیم. اعتراض به داوری استراتژی مادرید است و ما باید با آن کنار بیاییم.

بازی با لیون؟ تیم بهتر از قبل کار کرد. اگرچه هنوز باید بهتر از این باشیم. موقعیت‌های زیادی خلق کردیم و گرچه در استفاده از آنها موفقیتی نداشتیم ولی مجموعا از عملکرد تیم راضی و خوشحالم. معتقدم نسبت به چند بازی اخیر بهتر کار کردیم ولی هنوز هم می‌توانیم بهتر باشیم. درست است که گلی نزدیم ولی این مسئله زیاد مرا آزار نمی‌دهد. مهاجمان ما در طول سالیان اخیر ثابت کرده‌اند که در گلزنی استاد هستند و مطمئنم باز هم گل‌های زیادی خواهند زد. سوارز تاکنون گل‌های زیادی برای ما به ثمر رسانده و به همین روند ادامه خواهد داد.

افت تیم در هفته‌های اخیر؟ من سال‌هاست در بارسا بازی می‌کنم به لحاظ تاریخی همیشه در ماه فوریه و مارس افتی چند هفته‌ای را تجربه می‌کنیم. این افت در سه یا چهار بازی به چشم می‌آید. این اتفاق در دوره پپ هم رخ داد. در چنین شرایطی باید سعی کنید حتی اگر نمایش چندان دلپذیری ندارید هم نتایج خوبی کسب کنید. باید تحمل کنید تا تیم به فرم ایده آل برگردد.

نظر شما