شناسهٔ خبر: 31289913 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سالروز تاسیس کانون های مساجد ۱۸ اسفندماه برگزار می شود

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل ۱۸ اسفندماه برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «نادر سقاء» امروز (1 اسفندماه) در جلسه شورای اداری دبیرخانه گفت: سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل 18 اسفندماه برگزار می شود.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد بر اساس مصوبه 302 مورخ 18/12/71 شورای عالی انقلاب فرهنگی و تصویب شورای فرهنگ عمومی کارهای ستادی خود را در سراسر کشور آغاز کرده است.

 

وی، تاکید کرد: تبلیغ، گسترش و تعمیق فرهنگ روحبخش اسلام و تاکید بر آرمان ها و ارزش های معنوی و فرهنگ اسلامی،  گسترش زمینه مشارکت و مباشرت مردم در امور فرهنگی، هنری، اجتماعی، علمی و غیره، همگانی و عمومی کردن تمامی عرصه های فرهنگی و هنری و تحقق آزادی مناسبت های فرهنگی مردمی از مهمترین اهداف کلی تشکیل کانون های مساجد در کشور است.

 

این مقام مسئول، ادامه داد:  زمینه سازی برای حضور فعال جوانان و نیروهای متعهد در عرصه فعالیت های فرهنگی و هنری و شناسایی و تربیت استعدادهای درخشان و استفاده از اوقات فراغت جوانان و حفظ و ترویج فرهنگ بسیجی، ارائه و عرضه فعالیت های فرهنگی، هنری بر اساس موازین و ضوابط اسلامی و ایجاد جاذبه های فرهنگی هنری و کانون های پرتحرک و فعال مذهبی، اجتماعی و مردمی در مقابله با تهاجم فرهنگی مبتذل استکبار و کفر جهانی از دیگر اهداف کلی تشکیل کانون های مساجد است.

 

سقاء، خاطر نشان کرد: همه ساله فعالان کانون های مساجد در 18 اسفند ماه برای تجدید پیمان با آرمان امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری گردهمایی بزرگی را برگزار می کنند.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، یادآور شد: بزودی مکان و ساعت برگزاری این گردهمایی به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

نظر شما