شناسهٔ خبر: 31289831 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سفیر سابق روسیه در آمریکا: سطح روابط دوجانبه بازهم کاهش خواهد یافت

R1445/P36446/S8,89,1128/CT10

سفیر سابق روسیه در واشنگتن و سناتور کنونی روس معتقد است که اختلافات سیاسی جدی داخلی در آمریکا ممکن است به کاهش هر چه بیشتر سطح روابط دیپلماتیک بین واشنگتن و مسکو بیانجامد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "سرگئی کیسلیاک" سفیر سابق روسیه در واشنگتن و معاون اول کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه معتقد است، دولت آمریکا ممکن است سطح روابط دیپلماتیک با مسکو را با توجه به اختلافات سیاسی داخلی، از این هم پایین‌تر بیاورد.

کیسلیاک گفت: «روابط روسیه و آمریکا در حال حاضر اصلا در سطح خوبی قرار ندارد. آنها (آمریکایی‌ها) سطح نمایندگی‌های کنسولی روسیه را کاهش داده اند که مسکو نیز به آن پاسخ متقابل داده است. به همین دلیل من نمی‌توانم تصور کنم که طرف آمریکایی در آینده قصد چه اقدامات دیگری را برای کاهش سطح روابط دوجانبه دارد. البته آنها اکنون در بحبوحه اختلافات سیاسی جدی داخلی هستند که می‌تواند منجر به اقدامات شدیدالحن‌تری علیه روسیه شده و روابط دیپلماتیک دو کشور را از اینهم پایین‌تر آورد.»

به عقیده این دیپلمات سابق، در عین حال کانال‌های اصلی ارتباطات سیاسی و حتی نظامی بین روسیه و آمریکا همچنان برقرار است. 

در محافل سیاسی واشنگتن تایید کرده‌اند که در حال حاضر این تصمیم گیری در حال بررسی است که بسته تحریمی جدیدی علیه روسیه به بهانه «قضیه مسمومیت اسکریپال» اعمال شود. ضمن اینکه گفته می‌شود دقیقا کاهش روابط سیاسی و نه اقتصادی، هدف این تحریم‌ها قرار خواهد گرفت.

پیش از این نیز خبرگزاری‌ها فاش کرده بودند که گروهی از سناتورهای آمریکایی از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه پیش‌نویس قانونی را به مجلس سنا ارائه دادند که در صورت تصویب تحریم‌های جدیدی بسیار جدی علیه بخش مالی و انرژی روسیه و همچنین بدهی‌های دولتی این کشور در نظر گرفته است. این اقدامات محدودکننده به بهانه «دخالت در انتخابات آمریکا»، «نفوذ مخرب در سوریه» و «تجاوز به اوکراین» قرار است اعمال شوند. سناتورهای آمریکایی همچنین پیشنهاد تحریم بخش کشتی‌رانی روسیه به دلیل نقض آزادی رفت و آمد دریایی در تنگه کرچ را نیز مطرح کرده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما