شناسهٔ خبر: 31288875 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فوتبال جهان| گواردیولا: می‌پذیرم که قهرمانی‌های اروپایی‌‌ام به لطف ستاره‌های بارسلونا بوده است

R1015163/P/S3,1410/CT10

فوتبال جهان - سرمربی منچسترسیتی می‌گوید با منتسب دانسته شدن دو قهرمانی‌اش در لیگ قهرمانان اروپا به درخشش ستاره‌های نسل طلایی بارسلونا مشکل ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، این  موضوع که دو قهرمانی پپ گواردیولا در لیگ قهرمانان به عنوان سرمربی در سال‌های 2009 و 2011 به لطف ستاره‌های بارسلونا از جمله لیونل مسی، ژاوی هرناندس و آندرس اینیستا بوده، همواره سوژه یکی از داغ‌ترین بحث‌های اهالی فوتبال بوده است و ناکامی‌های متوالی این مرد اسپانیایی برای کسب یک قهرمانی دیگر در اروپا با تیمی دیگر باعث دنباله‌دار بودن این بحث شده است.

پپ گواردیولا اما شخصاً تمایلی به شرکت در این یحث ندارد و می‌گوید قبول دارد که قهرمانی‌هایش به لطف ستاره‌های بارسلونا بوده و هرگز هم تلاش نکرده این موضوع را پنهان کند.

او در پاسخ به سؤال خبرنگاری که از او پرسید «می‌گویند شما در بارسلونا بدون مسی، ژاوی و اینیستا قهرمان اروپا نمی‌شدید چون بعد از ترک بارسلونا نتوانسته‌اید قهرمان اروپا شوید» اظهار داشت: من کاملاً با آنها موافقم. کاملاً با آنها موافقم. من حتی یک ثانیه هم در این مورد بحث نمی‌کنم. زمانی که در بارسلونا بودم نیز بارها گفتم که من در این تیم بازیکنانی باورنکردنی دارم. در بایرن مونیخ هم این را گفتم، همینطور در منچسترسیتی اما در بارسلونا من واقعاً مربی خوش‌شانسی بودم البته متأسفم اگر زیادی خوش‌شانس بودم ولی موافقم که من با آنها قهرمان شدم.

گواردیولا با اشاره به ناکامی غیرمنتظره تیمش در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمان اروپا (در اولین فصل حضور او در لیگ برتر انگلیس) که با قبول شکست مقابل موناکو در مرحله یک هشتم نهایی رقم خورد، ادامه داد: بله اما فصل اول ناکامی بزرگی داشتیم چون نتوانستیم در  لیگ قهرمانان پیشروی کنیم. آن فصل اول بود اما الان بازیکنان ما در جلسات تمرینی فراوانی کنار هم کار کرده‌اند، در کلی از بازی کنار یکدیگر بوده‌اند و الان همدیگر را بهتر می‌شناسند. لیگ قهرمانان تورنمنتی خاص، سطح تیم‌ها بالاست و جو استادیوم‌ها پرتنش. باید بتوانید احساسات‌ خود را کنترل کنید.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما