شناسهٔ خبر: 31288815 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بیماری‌های شایع در مردان/ آقایان مراقبت از خود را جدی نمی‌گیرند

رئیسی گفت: به دلیل مراجعه کمتر آقایان به پزشک، سلامتی آن‌ها نسبت به زنان بیشتر در معرض خطر قرار دارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش  حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت در حاشیه سومین کنگره سلامت مردان که امروز در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از آن جایی که مردان سهم ۵۰ درصدی از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده‌اند، کار‌های مراقبتی خوب در این زمینه انجام شده است و خدماتی مناسب در کشور حوزه سلامت مردان ارائه می‌شود.

رئیسی تاکید کرد: مردان در هر گروه سنی در معرض خطر بیشتری نسبت به زنان قرار دارند و به دلیل مراجعه کم آن‌ها به مراکز جامع سلامت، خدمات پوششی کمتر صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: تمرکز ما در زمینه پیشگیری از بیماری یا تشخیص زود هنگام بیماری‌های مردان است و وزارت بهداشت برای سلامتی و مراقبت بیشتر مردان، برنامه‌هایی خوب را در نظام شبکه بهداشت کشور طراحی کرده است.

رئیسی افزود: حوادث ترافیکی و مصرف دخانیات در حوزه سلامت مردان قابل توجه است و مسائلی مانند تصادفات بیماری‌های قلبی عروقی سلامت مردان را به شدت تهدید می‌کند، همچنین بیماری غیرواگیر یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در دنیا و ایران است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: در حوادث ترافیکی نسبت مرد به زن و صدمات ناشی از آن سه به ۱ است و حتی در سوانح پسر‌ها بیشتر از دختران در معرض خطر هستند.

وی ادامه داد: بیماری تنفسی ریوی قلبی و سرطان‌ها سهمی بیشتر در تهدید سلامت مردان دارند، همچنین سرطان دستگاه گوارش، پروستات و پوست در کمین مردان است.

وی گفت: وزارت بهداشت تحت عنوان نظام شبکه غربالگری تمرکز جدی بر غربالگری و تشخیص زودرس دستگاه گوارش در آقایان و سرطان سینه و دهانه رحم در زنان در کشور دارد و من معتقدم که خود مراقبتی در سلامت مردان موضوعی جدی و مهم است و آقایان به دلیل حس روی‌تنی معمولا تشخیص بیماریشان دیر انجام می‌شود.

رئیسی گفت: در سراسر کشور خانه بهداشت راه اندازی شده، اما آقایان کمتر به پزشک مراجعه می‌کنند.

انتهای پیام/

ضرورت توجه به خود مراقبتی در سلامت مردان

نظر شما