شناسهٔ خبر: 31287217 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون بهداشت وزارت بهداشت:

تمام روستاهای بالای هزار نفر مجهز به خانه بهداشت هستند

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر هیچ روستایی با جمعیت هزار نفر در کشور وجود ندارند که خانه بهداشت نداشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، علیرضا رئیسی در حاشیه همایش سلامت مردان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مردان بخش بزرگی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و به طوری که می‌توان گفت 50 درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده‌اند. 

وی افزود: یکی از موضوعاتی که مردان کمتر به آن توجه می‌کنند بحث خودمراقبتی است به طوری که در جامعه ما زنان مراقبت‌‌های بیشتری نسبت به مردان برای خود انجام می‌دهند. 

رئیسی افزود: در سنین کودکی و نوزادی به دلیل اینکه مادران از مردها مراقبت می‌کنند شاهد سطح سلامت مناسبی هستیم اما به مرور زمان و با پا گذاشتن مردان به سنین میانسالی و جوانی خودمراقبتی در آنها کاهش پیدا می‌کند. 

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: بیماری‌های غیرواگیر و تصادفات ، مصرف دخانیات از جمله مواردی هستند که در بروز بیماری در مردان نقش بسزایی ایفا می‌کند در همین راستا ما تلاش کردیم تا در سال آ‌ینده تمرکز خودمان را بر روی بحث فعالیت فیزیکی مردان و تشخیص زودرس بیماری در آنها قرار دهیم. 

رئیسی ادامه داد: در حوادث ترافیکی میزان مرگ و میر مردان نسبت به زمان سه به یک است که این موضوع در کودکان نیز صدق می‌کند. 

وی تصریح کرد: در زمینه پیشگیری از بیماری‌ها بحث غربالگری بیماری سرطان برای مردها در مراکز منتخب بهداشتی در کنار غربالگری سرطان سینه و دهانه رحم برای خانم‌ها در حال ارائه شدن است. 

وی در پایان گفت: با توجه به تلاش‌های صورت گرفته در حال حاضر هیچ روستایی با جمعیت هزار نفر در کشور وجود ندارند که خانه بهداشت نداشته باشد و ما به مردان توصیه می‌کنیم با مراجعه به این مراکز به وضعیت سلامت خود رسیدگی بیشتری کنند. 

انتهای پیام/

نظر شما