شناسهٔ خبر: 31286804 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تنش در زندان صحرایی نقب به دنبال اقدام به خودسوزی اسیر فلسطینی

71592

یک اسیر فلسطینی در اقدامی اعتراض‌آمیز به نحوه مدیریت و خدمات زندان‌های اسرائیل در واکنش به اقدامات سرکوبگرانه این رژیم در حق اسرای فلسطینی، اقدام به خود سوزی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، باشگاه اسیران فلسطینی در بیانیه‌ای اعلام کرد، ابراهیم النتشه، اسیر فلسطینی ساکن قدس به ۱۱ سال زندان محکوم شده و در زندان نقب اسرائیل به سر می‌برد و در اعتراض به مدیریت زندان‌ خود را سوزاند و در اثر آن جراحت‌های جزئی برداشته است. این نخستین بار است که یک اسیر فلسطینی اقدام به خودسوزی می‌کند.

در این بیانیه آمده است،‌ حالت آماده‌باش و تنش بر زندان صحرایی نقب حاکم است و مدیریت این زندان خودروهای اورژانس و آتش‌نشانی جهت آمادگی برای مقابله احتمالی با اسرای زندان را مستقر کرده است.

باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کرد، مدیریت خدمات زندان‌های اسرائیل دستگاه‌های پارازیت در اطراف بخش داخلی زندان نصب کرده است؛ مساله‌ای که موجب وقوع حالتی از تنش میان اسرا و مدیریت زندان شده است.

این باشگاه نسبت به مقابله احتمالی یا عملیات سرکوب‌گرانه علیه اسرای فلسطینی در زندان صحرایی نقب به ویژه پس از استقرار خودروهای اورژانس و آتش‌نشانی هشدار داده و اعلام کرد، مدیریت زندان بعضی از بخش‌ها را بسته است؛ مساله‌ای که موجب به وجود آمدن حالتی از التهاب خواهد شد.

زندان صحرایی نقب از بزرگ‌ترین زندان‌های اسرائیل بوده و در آن نزدیک به ۲۰۰۰ اسیر زندانی هستند.

انتهای پیام

نظر شما