شناسهٔ خبر: 31286791 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مرحله استانی مسابقات قرآنی ‌بانوان طلبه چهارمحال و بختیاری برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مرحله استانی مسابقات قرآنی بانوان طلبه چهارمحال و بختیاری در رشته‌های قرائت ترتیل، قرائت تحقیق و حفظ در شهرکرد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

فاطمه اسکندری، معاون فرهنگی ـ تبلیغی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، با اعلام این خبر، گفت: این مسابقات روز گذشته و امروز اول اسفندماه در سه رشته قرائت ترتیل، قرائت تحقیق و حفظ در شهرکرد برگزار شد.
وی با بیان اینکه ۶۰ بانوی طلبه در این دور از مسابقات با هم رقابت کردند، افزود: مرحله استانی این مسابقات به صورت کتبی و شفاهی برگزار شد.
اسکندری با اشاره به اینکه برترین‌های مرحله استانی در هر رشته به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد، اظهار کرد: این مسابقات سال آینده به میزبانی شهر مقدس قم برگزار می‌شود.
وی برگزاری این مسابقات را در راستای اجرای طرح نهضت قرآنی در حوزه‌های علمیه خواهران بیان کرد و گفت: هدف ما از برگزاری چنین مسابقاتی فعال‌سازی، تقویت و گسترش فضای انس و تدبر در قرآن ‌میان اساتید، مبلغات، طلاب و دانش‌آموختگان است.
معاون فرهنگی ـ تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان با تأکید بر اینکه انس با قرآن بهترین عمل در راستای حرکت در مسیر بندگی خداوند متعال است، ادامه داد: قرآن برای همه مراحل زندگی انسان برنامه دارد؛ اگر با مفاهیم و سبک زندگی قرآنی انس گرفتیم به یقین سعادتمند خواهیم شد.
وی انس با قرآن و مفاهیم نورانی این کتاب آسمانی را مهم‌ترین نیاز امروز طلاب بیان کرد و افزود: راز تبلیغ موفق و حرکت در مسیر نشر درست ارزش‌های ناب اسلام تنها با قرآن و انس با مفاهیم آن محقق خواهد شد.
اسکندری در پایان ایجاد فضای انس با قرآن در میان طلاب را یکی از مهم‌ترین رسالت‌های حوزه‌های علمیه بیان و تصریح کرد: به یقین ایجاد فضایی کاملاً قرآنی در مدارس علمیه و همچنین فراهم آوردن زمینه آشنایی طلاب با قرآن در سطوح مختلف، رشد و پویایی طلاب را به همراه خواهد داشت.
انتهای پیام

نظر شما