شناسهٔ خبر: 31286726 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همایش ملی میگوی ایران در بوشهر آغاز شد

بوشهر- ایرنا- چهارمین همایش ملی 'میگوی ایران' روز چهارشنبه درآیینی با حضور مسئولان کشوری و استانی و تولید کنندگان و آبزی پروران در بوشهر آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رئیس پژوهشکده تحقیقات میگوی کشور مستقر در بوشهرگفت: همایش ملی میگو با هدف تبادل نظر و تصمیم گیری در زمینه ذخیره و موضوع های کلی مربوط به صنعت میگو بویژه فرآوری و بازاریابی این گونه آبزی و سیاست گذاری برای تحقق چشم انداز توسعه ای این صنعت برگزار شده است.
عقیل دشتیان نسب افزود: با توجه به فراخوان همایش 160 مقاله در 12 محور به دبیرخانه ارسال شد که براساس نظر دبیران تخصصی، داوران و اعضای کمیته علمی چهار مقاله برای ارائه سخنرانی کلیدی، 23 مقابله برای سخنرانی و 105 مقابله به صورت پوستری ارائه می شود.
وی بیان کرد: همچنین هفت موضوع مهم صنعتی میگو با حضور نمایندگان بخش خصوصی، مراکز علمی -پژوهشی و دستگاه های اجرایی در میزگردهای تخصصی مورد بحث قرار می گیرد.
دشتیان نسب گفت: در این همایش آخرین دستاوردهای نظری، تجربی، فناوری و روش های نوین در همه زمینه های صنعت میگو در قالب هشت میزگرد تخصصی ژنتیک و اصلاح نژاد، مدیریت ذخایردریایی، مدیریت تغذیه، بهداشت و بیماری های تکثیرو پرورش، محیط زیست، بازاریابی و توسعه صادرات و کارآفرینی مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.
دشتیان نسب اضافه کرد: افزون براین در 2 کارگاه آموزشی با عنوان های 'طراحی و مدیریت استخرهای نرسری متناسب با صنعت پرورشی میگوی ایران' و 'اصول نمونه برداری پارامترهای اکولوژیک و بهداشتی از استخرهای پرورش میگو برپا می شود.
رئیس پژوهشکده تحقیقات میگوی کشور گفت: برنامه اجرایی رویداد کارآفرینی با عنوان 'ایده ها و استارتاپ های شیلاتی استان بوشهر' با همکاری پژوهشکده میگوی کشور، خوشه صنعتی فرآوری آبزیان بوشهر و پارک علم و فناوری خلیج فارس با هدف شناسایی و ایجاد بانک طرح ها و ایده های نوآورانه شیلاتی، تسهیل و توسعه کسب و کار خلاقانه، معرفی طرح ها و ایده های برتر به سرمایه گذران از آذرماه آغاز شد.
وی افزود: این رویداد در 6 محور اصلی کسب و کار، شیوه های تامین مالی، صادرات و بازاریابی دیجیتال، ارزش افزوده، استفاده مجدد از آب، پسماند و ضایعات، شیوه های تامین مالی، صادرات و بازاریابی دیجیتال، ارزش افزوده، استفاده مجدد از آب، پسماند و ضایعات، شیوه های نوین صید، پرورش و فرآوری آبزیان، انرژی های تجدید پذیر و فناوری های سبز دردست اجراست.
دشتیان نسب گفت: ازبین 21 طرح و ایده استارتاپی 6 طرح و از این شمار نیز سه طرح برتر انتخاب و به جشنواره کشوری کارآفرینی معرفی می شوند.
همچنین برپایی جشن شکرگزاری برداشت میگو و تجلیل از فعالان صنعت میگوی پرورشی استان بوشهر از جمله دیگر برنامه های این همایش دو روزه است.
6047/6043

نظر شما