شناسهٔ خبر: 31286497 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

رشد ۳ برابری محورهای مواصلاتی اردبیل

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار داشت: تا قبل از انقلاب حتی یک کیلومتر آزاد راه، بزرگراه چهار خطه و راه اصلی عریض نداشتیم اما در وضعیت فعلی ۱۵۲ کیلومتر بزرگراه و ۹۰ کیلومتر راه اصلی عریض احداث شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، محبوب حیدری به احداث بزرگراه نمین- اردبیل به طول ۶۵ کیلومتر، مشکین شهر- اردبیل- خلخال به طول ۷۰ کیلومتر و سه‌راهی سرعین- سرعین و سه‌راهی صحرا ـ رضی جمعا به طول ۱۷ کیلومتر اشاره کرد و افزود: همچنین ۱۲۲ کیلومتر بزرگراه نیز در حال احداث است.

وی گفت : اردبیل تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در بن بست محورهای مواصلاتی حتی یک کیلومتر راه شریانی و ترانزیتی نداشت و در نیمه دوم سال تردد به آن در حد صفر کاهش می‌یافت.

محبوب حیدری اظهار داشت: محرومیت اردبیل با وجود ثروت‌های خدادادی متعدد تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی را می‌توان از زبان کهنسالان شنید، آن زمانی که امکانات زیربنایی از جمله مدرسه، راه، مراکز بهداشتی و درمانی، برق و گاز و آب به حدی محدود بود که حتی قابل مقایسه با دور افتاده‌ترین روستاها در وضعیت کنونی نیست.

وی گفت : پیروزی انقلاب اسلامی که با شعار محرومیت‌زدایی و حمایت از اقشار آسیب‌دیده رقم خورد فرصتی فراهم کرد تا به مرور زمان امکانات زیربنایی به این منطقه راه باز کرده و در سال ۷۲ با استان شدن اردبیل، تحولی در مولفه‌های توسعه این استان مشاهده شود.

46

نظر شما