شناسهٔ خبر: 31286465 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

تداوم اظهارت متناقض مدیران شهری

در حالی که رئیس کمیته بودجه شورای شهر معتقد است شاهد کسری بودجه 1000 میلیاردی و حداکثر 4000 میلیارد تومانی در بودجه 97 شهرداری هستیم؛ میرلوحی عضو دیگر شورا معتقد است اوضاع خوب است و ماهانه 1100 میلیارد تومان پول به خزانه می‌آید.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

بودجه سال آینده شهرداری تهران  18 هزار و 900 میلیارد تومان  تعیین شده است.

بررسی ارقام لایحه بودجه نشانگر این است که ؛ شهرداری تهران حدود ۲۰ درصد  بودجه خود را  در بخش دستمزد و مزایای کارکنان افزایش داده است.

در بخش منابع، سهم اعتبارات نقدی در لایحه بودجه سال ۹۸ حدود ۱۵ هزار و ۱۴۴ میلیارد تومان است و بخش غیرنقد هم سهم ۳ هزار و ۷۸۶ میلیارد تومانی دارد. بودجه نقدی سال آینده با سهمی ۸۰ درصدی نسبت به بودجه مصوب امسال، ۳ درصد رشد و منابع پیش‌بینی شده در بخش غیرنقد هم ۳ درصد کاهش داشته است. منابع غیر نقدی در بودجه امسال حدود ۴ هزار میلیارد تومان است.

بر اساس لایحه بودجه ۹۸، اعتبارات منطقه‌های ۲۲ گانه شهرداری تهران هم افزایش پیدا کرده و از رقم ۴ هزار و ۴۷۷ میلیاردی امسال به رقم ۵ هزار و ۲۴۴ میلیارد تومان برای سال آینده رسیده است.

شهرداری تهران لایحه  بودجه ۹۸ را دیر به شورا ارائه کرد و علت این امر را بررسی برنامه توسعه سوم شهرداری عنوان کرد.

حناچی: بودجه حمل و نقل عمومی افزایش یافت

پیروز حناچی شهردار تهران در زمان ارائه بودجه سال آینده به شورا گفت: سقف بودجه را ۱۸ هزار و ۹۳۰ میلیارد تومان در نظر گرفته‌ایم و در بخش حمل و نقل عمومی و ریلی شاهد افزایش بودجه هستیم تا بتوانیم وضعیت آلودگی و ترافیک را بهبود ببخشیم.

با توجه به صحبت شهردار تهران، مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران اعلام کرد که  بودجه معاونت حمل و نقل و عمران در لایحه بودجه ٩٨شهرداری کاهش یک درصدی داشته و بودجه حمل و نقل ۵٧٣٧ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

فراهانی: بودجه حمل و نقل و عمران کاهش یافت

همچنین فراهانی گفته است که  در 9 ماهه سال 97 شاهد تحقق حدود 56 درصد بودجه سال جاری بودیم و با توجه به پیش بینی‌های انجام شده به نظر می‌رسد، حداقل شاهد کسری بودجه 1000 میلیاردی و حداکثر 4000 میلیارد تومانی در بودجه 97 شهرداری باشیم.

فراهانی ادامه داد: وضعیت فعلی نامناسب است و ما هم انتظار نداشتیم که بودجه پیشنهادی 98 با هشت درصد رشد مواجه باشد و این در حالیست که سال آینده سال سختی خواهد بود و شاهد افول درآمدهای شهرداری خواهیم بود و برای ما هم جای تعجب داشت که چرا بودجه رشد دارد و باید دقت کنیم که در شورای شهر هزینه‌ها را کم کنیم وگرنه با تصویب این بودجه در شورا مهر تاییدی بر عدم تحقق و کسری بودجه 98 زده‌ایم. مگر اینکه شهرداری بتواند ما را قانع کند.

وی با بیان اینکه سال آینده سال سختی برای شهرداری خواهد بود و با این حال شاهدیم که به جای آنکه بودجه انقباضی بسته شود، انبساطی بوده است، گفت: به نظر می‌رسد باید در ارقام بودجه تجدیدنظر کنیم.

این در حالی است که محمود میرلوحی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران به خبرنگار فارس گفت: درآمد نقدی ما محقق شده است و در بخش غیرنقدی یک تأخیر ثبت و ضبطی وجود دارد. به عنوان کسی که از مناطق اطلاع دارم بیشتر این تأخیرها در ثبت است.

وی ادامه داد: ماهی 1100 میلیارد تومان پول به خزانه می‌آید و این اقدام با اصلاح روش‌ها و سیاست‌ها بوده است. میزان درآمد ما سال گذشته از محل پسماند 14 میلیارد تومان بود و امسال 250 میلیارد تومان درآمد کسب کردیم؛ در حال حاضر وضعیت درآمدی ما خوب است. و با نظم و ترتیب پول می آوریم.

بر اساس این گزارش، با روی کار آمدن مدیریت جدید شهری در تهران، مسئولان ترافیک و آلودگی را دو چالش مهم کلان شهر تهران عنوان کردند و معتقد بودند که باید این مشکل برطرف شود. این درحالی است که بودجه حمل و نقل و عمران در سال آینده به جای رشد کاهش داشته است در حالی که شهردار تهران اعلام کرده بود که بودجه در این بخش افزایش یافته است.

کاهش ۴۰ درصدی دیابت با توسعه حمل و نقل عمومی

توسعه حمل و نقل عمومی بسیاری از مشکلات کلان شهر تهران را برطرف می کند به اعتقاد حناچی شهردار جدید تهران،  توسعه حمل و نقل عمومی می تواند در کاهش 40درصد دیابت در جامعه کمک کند که در این خصوص بخشی از خیابان های تهران از جمله کریمخان و بلوار کشاورز و ایرانشهر به ایستگاههای عمومی دوچرخه مجهز شدند.

شهردار تهران ادامه داد: راه اساسی برای ارزان شدن دوچرخه های برقی تولید آن در ایران بوده که گره اساسی ما در این خصوص باتری های این وسایل عمومی است که بتوان به جای وسایل کاربراتوری دوچرخه های عادی- برقی و موتور سیکلت های برقی جایگزین شود.

حناچی ادامه داد: باید اذعان داشت که برای توسعه حمل و نقل عمومی 3هزار دستگاه اتوبوس در تهران کمبود داریم که می بایست در این خصوص برنامه ریزی کرد.

شهرداری تهران در سال جاری طرح جدید ترافیک را در تهران اجرایی کرد . شهرداری اعلام کرد  بخش عمده ای از کاهش آلودگی ها برای این امر و همچنین اجرای مرحله دوم طرح کاهش(الزام خودروها به داشتن معاینه فنی) است البته شرایط جوی هم تاثیر زیادی در کاهش آلودگی هوا داشته است.

محسن پورسید آقایی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت:آمده ام تا ترافیک شهر راجراحی کنم، لذا تلاش می کنیم با مدیریتی جهادی و دلسوزانه طی چند سال تهرانی نو بسازیم و به شهروندان تحویل دهیم.

وی با بیان اینکه حمل ونقل عمومی و شهرسازی دو شاخه مهم شهرداری تهران هستند، تصریح کرد: معتقدم باقی حوزه ها سرویس دهنده بوده و تنها این دو حوزه به صورت جدی با شهروندان در ارتباط است، لذا باید سیاست گذاری ها و برنامه ها به گونه ای انجام شود تا شهروندان بیشترین خدمات و بهره را داشته باشد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه ترافیک یکی از موضوعاتی است که زندگی در شهر تهران را با مشکل مواجه کرده و زندگی به معنای رفاه و آرامش در سایه ترافیک در شهر تهران کم رنگ شده است، گفت: توسعه حمل ونقل عمومی و رسیدگی به وضعیت ترافیکی شهر یکی از اولویت های جدی شهرداری تهران خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه در گام نخست همه چالش های ترافیک و حمل ونقل در ابعاد مختلف را بررسی و برای آنها برنامه ریزی خواهم کرد، گفت: گسترش و توسعه حمل ونقل عمومی با اولویت حمل ونقل ریلی اولویت اصلی برنامه ریزی ها در این حوزه خواهد بود.

کلان شهر تهران با معضل ترافیک و آلودگی هوا دست و پنجه نرم می کند و باید شهرداری برای رفع این مشکل برنامه داشته باشد اما شاهد هستیم بودجه شهرداری در بخش حمل و نقل و عمران در سال آینده کاهش یافته و بودجه در نظر گرفته شده برای حقوق و دستمزد کارکنان افزایش چشمگیری داشته است.

 

نظر شما