شناسهٔ خبر: 31286385 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

فرهنگسرای ارسباران پاتوق هنرمندان انقلابی می‌شود

مدیر فرهنگسرای ارسباران گفت: قصد داریم فرهنگسرای ارسباران در راستای منویات رهبر معظم انقلاب درباره گام دوم انقلاب، تبدیل به پاتوق هنرمندان انقلابی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا، فارس نوشت: سعید صدرائیان مدیر فرهنگی هنری شهرداری منطقه ۳ و رئیس فرهنگسرای ارسباران در گفت‌وگو با خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس، با اشاره به فعالیت‌هایش در دو فرهنگسرای ابن سینا و سرو و توجه به هنر انقلاب بیان داشت: در فرهنگسرای ابن سینا بیشترین فعالیت‌ها در حوزه تئاتر کودک متمرکز شده بود و در آن زمان توانستیم شکلی مدون  از تئاتر کودک را تعریف کنیم. در همین راستا ارتباط با دیگر گروه‌های هنری از جمله سینما و موسیقی هم شکل گرفت و برپایی نمایشگاه‌ها و کنسرت‌ها در این فرهنگسرا شاهد این مدعا است.

وی با بیان اینکه برند «فرهنگسرای ارسباران» نشان از اهمیت و جایگاه آن در منطقه سه شهرداری و حتی کل شهر تهران دارد، افزود: این فرهنگسرا صبغه هنری در پایتخت دارد و از آنجایی که رئیس آن مدیر فرهنگی منطقه هم هست و فرهنگسرای آفتاب، خانه موزه شهید مطهری و خانه موزه شهید بهشتی، همچنین کتابخانه‌های علامه امینی، سئول، تخصصی هنر و مجموعه فرهنگی قلهک ذیل آن تعریف می‌شود، بهتر می‌توان به موقعیت آن پی برد.

صدرائیان با بیان اینکه یکی از اهدافش تبدیل فرهنگسرای ارسباران به پاتوق بچه‌های انقلابی هنر است، خاطرنشان کرد: به خاطر مدل مدیریتی سازمان فرهنگی هنری شهرداری و با توجه به بیانیه گام دوم رهبر انقلاب و حضور در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی دیگر از ما پذیرفته نیست که بگوییم هنرمند انقلابی نداریم.

وی ادامه داد: احساس می‌کنم هنرمندان انقلابی را از دست داده‌ایم؛ به این معنی که آن‌ها جذب فضاهای دیگر شده‌اند، البته هنوز آن رویکرد فکری را دارند، اما در مرحله منصه ظهور با پروتکل‌ها برخورد کردند و در نهایت آن‌ها بی‌خیال شدند.

رئیس فرهنگسرای ارسباران ابراز داشت: با توجه به ارتباط خوبی که با هنرمندان متعهد انقلابی دارم، فکر می‌کنم فرهنگسرای ارسباران می‌تواند در راستای منویات رهبر انقلاب درباره گام دوم انقلاب، تبدیل به پاتوق هنرمندان انقلابی شود و به همین منظور سراغ هنرمندانی که خودسازی را انجام داده‌‌اند، خواهیم رفت که در نهایت به جامعه‌سازی و تمدن‌سازی منجر شود.

وی با تأکید بر اینکه نباید دایره انقلابی بودن را تنگ کرد، گفت: در این زمینه هدف ما جذب حداکثری است، همان طور که حضرت آقا فرمودند، بنابراین مدام باید به دنبال این افراد باشیم و بگوییم با ما هستند و فاصله‌ای میان ما نیست. این اتفاق بسیار مهمی است که می‌تواند بیفتد.

صدرائیان با بیان اینکه امیدوار است در دهه فجر سال آینده در فرهنگسرای متبوعش جشن رویش‌های انقلاب در زمینه هنر را برگزار کند، درباره اینکه چگونه می‌تواند ارزش‌های انقلاب را به دهه نودی‌ها انتقال دهد، اظهار داشت: با توجه به اینکه مدیوم نسبت به دهه ۶۰ و ۷۰ تغییر پیدا کرده است، باید در این زمینه به سراغ اهل فن برویم، آن‌ها که زبان کودک را می‌فهمند.

وی افزود: به عنوان پدر ۲ فرزند عرض می‌کنم، هر فیلمی فرزندم را نمی‌برم و حتی فراتر از آن خودم هم هر فیلمی را نمی‌بینم. معتقدم این مدیوم باید اصلاح شود. یکی از اشکالات جدی ما این است که امکان ظهور و بروز به این موضوعات نمی‌دهیم. پنج سال پیش، سالی یک فیلم نداشتیم که بگوییم برای ما است. اما امسال به راحتی می‌توانیم از چهار تا پنج تا فیلم نام ببریم. در عید نوروز امسال، فیلم‌های تنگه ابوقریب، فیلشاه و لاتاری ۳ فیلم پرفروش که اتفاقا جزو فیلم‌های جریان انقلابی هنر بودند.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۳ با بیان اینکه خودش را بچه انقلاب می‌داند، تصریح کرد: بنابراین باید فضا باشد تا آثار فاخر هنری تولید و عرضه شود. اکنون هنرمندانی که به ۳۵ سالگی رسیدند، یک پختگی دارند و در فضای انقلاب رشد کرده‌اند، دیگر فرصت آن نیست که بگوییم این‌ها را نداریم.

 به گزارش فارس، با حکم سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، روز دوشنبه ۲۹ بهمن ماه سعید صدرائیان به عنوان رئیس فرهنگسرای ارسباران منصوب شد. وی فارغ‌التحصیل دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه و دانشجوی دکترای  مطالعات منطقه‌ای دانشگاه تهران است و در کارنامه خود دارای سوابقی چون معاونت طرح و توسعه موسسه نور مبین (مدارس عصری خارج از کشور)، مدیریت فرهنگی و هنری منطقه ۶ تهران و ریاست فرهنگسرای سرو، رئیس فرهنگسرای ابن سینا، سردبیری هفته‌نامه ذکر، دبیری سیاسی هفته نامه پنجره و سردبیری روزنامه تابناک است. 

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما