شناسهٔ خبر: 31286351 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس انجمن دوستی ایران و روسیه در گفت وگو با ایرنا:

تروریسم ابزار اصلی آمریکا برای تسلط بر خاورمیانه است

مسکو - ایرنا- رییس انجمن دوستی ایران و روسیه با اشاره به حمایت های آشکار و پنهان آمریکا از تروریست های فعال در کشورهای خاورمیانه گفت: تروریسم ابزار اصلی آمریکا برای تسلط بر کشورهای منطقه شده است.

صاحب‌خبر -

«آلکساندر پالیشوک» که رئیس اتاق ایران در دانشگاه دولتی زبانشناسی روسیه است روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تروریسم در منطقه خاورمیانه با آغاز مداخلات نظامی مستقیم آمریکا ارتباط دارد.
وی افزود: آمریکا در زمان حضور نظامی 10 ساله شوروی در افغانستان، به جنگجویان از کشورهای عربی کمک های مالی و تسلیحاتی کرد به طوری که اسامه بن لادن رهبر سازمان القاعده از همان زمان با کمک مستقیم واشنگتن فعالیت های تروریستی خود را آغاز کرد.
صاحبنظر روس ادامه داد: ادعاهای آمریکا که گویا با تروریسم مبارزه می کند عوام فریبی است و نمی توان آن را مبنایی برای داوری درباره اقدامات آمریکا قرار داد.

**آمریکا از تروریست های ضدایرانی حمایت می کند
رییس انجمن دوستی ایران و روسیه ادامه داد: آمریکا در چند دهه اخیر نشان داده است که از هر شیوه ممکن برای سرنگونی حکومت ایران استفاده می کند و ارتباط با مجاهدین خلق (منافقین) را که ازشیوه های تروریستی ازجمله بمب گذاری استفاده می کردند، توجیه می کند.
وی ادامه داد: عربستان سعودی متحد نزدیک آمریکا نیز از تروریست ها حمایت می کند و ریاض حتی تروریست های فعال در سوریه را مبارزان آزادی خوانده است در حالی که این چنین رویکردی ثبات در منطقه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
رئیس انجمن دوستی ایران و روسیه با محکوم کردن انفجار انتحاری اخیر اتوبوس پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سیستان و بلوچستان گفت: آمریکا و متحدانش حتی این عمل تروریستی را محکوم نکردند.

**داعش بخشی از ارتش آمریکا است
پالیشوک گفت: گروه تروریستی داعش در حقیقت بخشی از ارتش آمریکا است که اقدامات و وظایف دشوار در منطقه را برعهده گرفته است.
وی ادامه داد: به همین دلیل آمریکا از عملیات نظامی گسترده روسیه و شبه نظامیان مورد حمایت ایران در سوریه بشدت ناراحت است و هر از چند گاهی خواهان خروج ایران و روسیه از سوریه می شود.
صاحبنظر روس تصریح کرد: با شکست داعش، آمریکا درصدد حمایت از گروه های تروریستی برای توجیه حضور خود در خاورمیانه است و در این عرصه جبهه النصره در سوریه گزینه مناسبی برای آنها به حساب می آید.
وی افزود: آمریکا برای ادامه حضور خود در افغانستان نیز به تقویت داعش روی آورده است و همزمان با طالبان مذاکره می کند.
پالیشوک با بیان اینکه با وجود آمریکا در منطقه، خاورمیانه روی آرامش نمی بیند، اظهار داشت: کشورهای منطقه از جمله ایران باید به همبستگی با هم برای مبارزه با گروه های تروریستی روی آورند ضمن اینکه روسیه هم برای تامین امنیت مرزهای جنوبی خود مجبور است در اقدامات ضد تروریستی مشارکت فعال داشته باشد و به تبادل اطلاعات با سایر کشورهای منطقه در این حوزه بپردازد.
اروپام*391*1346**

نظر شما