شناسهٔ خبر: 31286237 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

اتمام حجت سردار تنگسیری درباره کشتی های چینی

منبع: مهر

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: کشتی های چینی باید آب های ایرانی را ترک کنند و هر نوع قراردادی در این باره باید لغو شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، سردار علیرضا تنگسیری روز سه شنبه در دیدار با بسیجیان و صیادان شهرستان قشم افزود: صیادان بومی ایران باید در خلیج فارس و دریای عمان به فعالیت بپردازند.

وی ادامه داد: کشتی های ایرانی نیز در محدوده ۱۲ مایلی خط ساحلی حق صیادی ترال ندارند و قایق ها و لنچ های ایرانی در این محدوده حق صیادی دارند. باید قابلیت هایی که کشتی خارجی دارند به کشتی های ایرانی افزود تا بتوانند در دریای عمان به صیادی بپردازند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: بسیج دریایی با هدف فعالیت صیادی و ایجاد امنیت نسبت به فعالیت های غیر قانونی در آب های کشور توسط صیادان بسیجی ایجاد می شود.  ایران حدود ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد و بومیان و صیادان برای محافظت از آب های کشور در خط مقدم حضور دارند.

بیشتر بخوانیم:

باورم شد مافیایی پشت ماجرای کشتی های چینی وجود دارد

تنگسیری ادامه داد: سعی می شود از این ظرفیت برای نظارت بر فعالیت های دریایی استفاده شود. صیادان بسیجی از تجهیزات لازم برای برقراری امنیت و مقابله با فعالیت های غیر قانونی مجهز می شوند که خود بتوانند در آن عرصه اقدام کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: این حرکت برای حمایت از معیشت صیادان انجام می شود و نباید آن را فعالیتی سیاسی دانست. این کشور متعلق به مردم است و خود مردم باید امنیت را در آن ایجاد کنند و اجازه ندهند بیگانگان بر آن تسلط پیدا کنند.

تنگسیری با اشاره به حادثه تروریستی در محور زاهدان- خاش، اظهار داشت: تروریست ها به مذهب و قومیت توجه ندارند و همه را ترور می کنند.

وی خاطرنشان کرد: هر کس در برابر بیگانگان استادگی نکند، در برابر شهیدان و فرزان آینده این خاک و بوم مسوول است. حدود ۶ هزار صیاد در شهرستان قشم فعالیت می کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت مشارکت نیروهای مردمی در تامین امنیت آب های کشور گفت: صیادانی که در بسیج دریایی حضور داشته باشبا بیان این که بسیج دریایی در راستای ایجاد امنیت در آب های ایران، ساحل ها و جزیره ها تشکیل شد، افزود: امنیت پایدار، امنیت مردمی است و از این رو برای تامین امنیت در آب های کشور باید از حضور مردم استفاده کرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: صیادان و ساحل نشینان بسیجی می توانند در برابر هر گونه تخلفی در دریا علم مقاومت را برافرازند و مقابل متخلف بایستند و زیر حمایت نیروی دریایی سپاه قرار می گیرند.

نظر شما