شناسهٔ خبر: 31286194 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

نقش بی‌بدیل علما و روحانیان در راهبری و مدیریت انقلاب

گروه سیاست و اقتصاد ــ فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: به شهادت تاریخ و مورخان عالم، تمام قیام‌ها و جنبش‌هایی که بعد از غیبت کبری در دنیای اسلام اتفاق افتاد، همواره یا یک روحانی یا چند روحانی شیعه به‌عنوان راهبر این قیام علیه ظلم و ستم بوده‌اند و اوج این نقش‌آفرینی‌ها و تبدیل به عینیت یافتن انقلاب‌ها، انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل بود.

صاحب‌خبر -

نقش بی‌بدیل علما و روحانیون در راهبری و مدیریت انقلاب اسلامی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حبیب شهسواری، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، صبح امروز، ۱ اسفندماه در همایش علمداران عاشورایی، نکوداشت رزمندگان روحانی استان، با بیان اینکه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را به کوری چشم دشمنان جشن گرفتیم، اظهار کرد: انقلاب اسلامی به اندازه بعثت اولیه اسلام اهمیت دارد و مقام معظم رهبری در حضور مردم تبریز در ۲۹ بهمن‌ماه، فرمودند که شبیه‌ترین حادثه به معجزات انبیا، پیروزی انقلاب بود.
شهسواری افزود: انقلاب‌هایی در جهان بودند که بیش از ۴ یا ۷ سال دوام نیاوردند و ما در انقلاب اسلامی خود مفتخریم که باصلابت و سربلندی، کلام رهبر انقلاب را در کنار کلام امام خمینی(ره) تبیین کنیم.
وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود بازیگران اصلی گام دوم انقلاب را جوانان عنوان کردند و انقلابی ماندن را در شرایطی که جهان استکبار به دنبال انقلاب‌زدایی است، تأکید کردند.
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی یادآور شد: نقش ولایت و رهبری در این بیانیه چون به خود ایشان بازمی‌گشت، اشاره نشده بود، ولی نقش ولایت فقیه همواره در انقلاب بی‌بدیل بوده است.
وی تصریح کرد: به شهادت تاریخ و مورخان عالم، تمام قیام‌ها و جنبش‌هایی که بعد از غیبت کبری در دنیای اسلام اتفاق افتاد، همواره یا یک روحانی یا چند روحانی شیعه به‌عنوان راهبر و مدیریت‌کننده این قیام علیه ظلم و ستم در تاریخ بوده و علمای شیعه و سنی در آن سهیم بوده‌اند و اوج این نقش‌آفرینی‌ها و تبدیل به عینیت یافتن انقلاب‌ها، انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل بود و یکی از برکات خداوند متعال بود.
شهسواری بیان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند که روحانیان همواره سپر بلای مردم بوده‌اند، محرومیت‌ها چشیده‌اند، اسارت‌ها و تبعیدها دیده‌اند و آماج تهمت‌ها بوده‌اند.
وی با اشاره به نقش علما و روحانیان در دفاع مقدس، گفت: روحانیان در دفاع مقدس در تشویق به حضور مردم در جبهه نقش مؤثر داشته و همچنین در تأثیر بر فرماندهان جنگ موثر بوده و شوق روحانیان به جهاد و حضور به‌عنوان رزمنده و فرمانده در صحنه رزم دفاع مقدس و نبرد نیز بسیار چشمگیر بود.
انتهای پیام

نظر شما